speen en slapen

Hoi allemaal,

Heb even een vraagje aan jullie? Krijgen jullie kleintjes nog de speen?
Zo ja, hoe doen jullie het dan 's nachts. Ik heb bijvoorbeeld de speen altijd aan een speenkoordje (weet ff niet hoe het heet) en deze klem ik dan vast aan zijn slaapzak.

Dit doe ik omdat ik dan 's nachts anders op zoek kan gaan naar  zijn speen. Hij slaapt dan ook slechter als hij zijn speen niet in zijn mond heeft en zelf zoeken in het donker kan hij natuurlijk niet.
Mijn vriendin vind het eng aan een speenkoordje. Ze is bang dat haar kind gewurgd wordt.
Wat vinden jullie?

hoi
Jayden slaapt ook nog steeds met een speen maar idd niet aan een koordje kan idd om het nekje gaan zitten ofzo, en als hij m kwijt is vind ie m meestal zelf weer en anders loop ik er heen ( ook snachts ) en doe ik hem weer in. Soms leggen we ook een extra speen in zn bedje zodat ie er eerder 1 vind.
groetjes

hoi hoi

Ryan heeft ook nog een speen in bed hoor
alleen zeker NIET aan een koord of doekje
ook nooit gedaan heb er enge ideeën bij idd
maar goed ieder voor zich.

Ryan had eerst 2 spenen in bed dan vond hij er idd makkelijker 1
nu heeft hij er eigenlijk gewoon 1 in bed en als die hem kwijt is midden in de nacht dan vind hij hem of zelf
of ik ga het bed uit om het te pakken(meestal als hij uit bed is gevallen)

groetjes moekje

Hoihoi,

Marissa heeft altijd een fiep aan een koordje gehad in haar bed. Geen enkel probleem. De koorden zijn zo gemaakt dat ze helemaal niet om hun nek passen. Ik heb hem er sinds een paar weken vanaf gehaald en haar een losse fiep gegeven maar dat was alleen maar omdat ze nu steeds op haar buik slaapt en als ze haar hoofd omdraait het koord te kort is en de fiep dus uit haar mond getrokken word. Nu heeft ze 3 fiepen in haar bed en ze heeft er dus altijd 1 zo gevonden

groetjes Linda

hoi hoi,

ook Sarah slaapt met een speen. Maar absoluut niet aan een koord, dat vind ik echt een eng idee ook al weet ik dat die dingen te kort zijn voor om haar nek...

Sinds een tijdje heb ik 2 spenen in bed liggen omdat ik er 's nachts steeds uitkon als ze die weer eens op de grond had laten vallen. Nu liggen er dus 2. Eén die ze in haar mond heeft en één als reserve in een knuffel die altijd in dezelfde hoek bij haar hoofd staat. Dat is een beerknuffel met een zakje op zijn buik speciaal voor een speen. Echt een super knuffel die we van een verre tante gekregen hebben na de geboorte. Sarah weet dat daar een tweede speen in zit en als het nodig is pakt ze die ook 's nachts. We zijn er allemaal blij mee

groetjes Tamar

Hoi,
hier geen spenenkind dus ik heb er geen ervaring mee. Maar ik zou niet zo snel iets aan een koordje vastbinden (hoe kort ook), maar goed dat is natuurlijk ieder voor zich.
Groetjes van Sonja

Hoi hoi,

Voor onderweg heeft Jennifer ook een speen aan een koordje maar deze is versierd met   houten blokjes en haar naam.
In bed heeft ze een speen met een doekje eraan, gekocht bij Prenatal. Jennifer was ook vaak haar speen kwijt en met dit doekje kan ze het toch sneller terugvinden.
Ik vind het ideaal, makkelijk te wassen en lekker zacht.

gr. Ilone

Terug
Bovenaan