speen in bed

A

Anoniem

Guest
hoi

in het begin wilde ik niet dat selina een speentje in bed had maar nu ze nog steeds huilt om in slaap te komen(ze is nu 5 maanden)  ben ik vorige week maar toch de speen gaan geven in bed en ze slaapt wel sneller en met minder huilen alleen ik moet wat vaker heen en weer lopen om hem weer in te doen en  ik merk wel dat ze wel wat meer tussen het slapen door wakker word en dan om haar speen huilt als ik dan haar speen geef slaapt ze wel weer verder.is dit normaal dat ze tussendoor wakker word omdat ze haar speen wil.toen ik haar zonder speen in slaap liet vallen (huilend) als ze dan sliep dan sliep ze.wie heeft dit ook  

liefs tara mama van selina 14-04-07

ik weet het niet prcies ik heb bij Goewan boven in zijn bedje ene klein knuffeltje en een speentje liggen, s avonds als ik hm neer leg slaapt hij altijd al, maar als hij wakker word pakt hij vaak wel het speentje, ik heb er een met een grote ring die kan hij nu redelijk zelf in zijn mond doen, maar scheef of op zijn kop vind hij het ook wel best.

je hoort wel vaker dat kinderen huilen als het speentje eruit is, idd erg vervelend maar ik zou niet weten wat je eraan kunt doen.

wel een paar tips
neem een speen met grote ring en neem een speen in een duidelijke kleur, zodat ze hem zelf in haar bedje ziet liggen, goewan had eerst een geel speentje maar op het witte laken zag hij deze niet zo goed.

Tijdens mijn zwangerschap hadden mijn man en ik al afgesproken dat we onze dochter geen speen zouden geven. We irriteerden ons aan kinderen van 3 of 4 jaar die nog steeds met een speen rondlopen. We dachten: dat gaan we voorkomen! Maar als je kindje eenmaal geboren is denk je over veel dingen opeens anders! Wij hadden het nooit verwacht, maar op dag 2 na haar geboorte kreeg ze een lange huilbui. Wat moesten we doen? Zullen we het speentje uit de gratis geboortedoos van prenatal eens proberen? En ja hoor: ons kind was er dolgelukkig mee! Sindsdien is ons kind "onafscheidelijk" van haar speen!! Ze slaapt er ook mee en soms wordt ze inderdaad even wakker, huilt ze, geven we haar speen en slaapt ze weer verder. Wij vinden het niet erg, we zijn blij dat ze rustig verder slaapt. Ze heeft veel zuigbehoefte. We denken juist dat als ze geen speen zou hebben ze de hele nacht zou huilen.
Onze kraamverzorgster gaf ons de volgende tip om de speen af te leren: de speen vastmaken aan het bed. Als je drie- of vierjarig kindje zijn speen wilt, mag dat wel, maar moet hij op zijn bed zitten. Je verbiedt het dus niet, maar het is niet meer aantrekkelijk voor een kind om op klaarlichte dag op de slaapkamer te gaan zitten. Ik weet niet of het een goede tip is, maar ik heb hem toch onthouden. Ik weet niet of ik het echt zou doen hoor!

van te voren hadden we bij de oudste ook ziets van geen speen. Maar na 5 weken met mijn pink in zijn mond, had ik het gehad en heb ik er toch een gekocht. wat een uitvinding!
Bij Ilyas dus eigenlijk vanaf dag 1 gebruikt.
Ik moet er inderdaad wel eens uit 's nachts omdat hij hem kwijt is, maar dit is meer als hij toch al heel onrustig slaapt (verkouden, hoesten, tandjes etc). En inmiddels   pakt hij hem zelf af en  toe als hij ind e buurt ligt.  

Inderdaad wel een handige tip om er een met een grote ring te kopen en in een lekker fel kleurtje.

Groetjes,
Mienetje  

Dag,

ik kom als zomer2006 moeder ff buurten en wil ook even een tip geven. Mijn zoontje is van dag 1 een echt spenen kind geweest en dat was s'nachts best lastig omdat ik er vaak uit moest. Ondertussen kan hij zijn speen goed zelf vinden (vanaf een maand of zes) maar ook ik heb een grote hekel aan kinderen die lang met spenen lopen (overdag).

toen Lukas een maand of zeven was kon hij zich overdag steeds beter vermaken en wij hebben echt van de ene op de andere dag de speen overdag weggelaten. Hij vond dat niet erg. Het is nu nog steeds zo, zodra hij een speen ziet, maakt niet uit of iemand anders hem in zijn mond heeft, gaat hij er op af en stopt hem in zijn eigen mond. maar zoalang hij geen speen ziet, taalt hij er niet naar.

Mijn advies is dus ook, gebruik hem overdag neit te veel en als je ziet dat je kindje zich steeds beter kan vermaken doe de speen overdag weg. Dat scheelt je een hoop problemen als ze wat ouder zijn.

Succes ermee in elk geval

Annemieke

hoi

bedankt voor jullie reacties ik moet er indd wel meer uit snacht omdat ze haar speen wil maar is dat wel goed dan ze heeft haar speen nu pas sinds 2 weken en is 5 maanden nu zou het gewoon wennen voor haar zijn dan omdat ik er snacht uit moet??ze slaapt wel weer verder als ik haat speen in doe maar ik ga er 1,5 uur later weer uit om de speen weer in te doen  alles is beter dan huilen in ieder geval.

tuurlijk is alles beter dan huilen!

van het merk difrax kun je speendoekjes kopen. onze gastouder gebruikt die om (half dichtgevouwen, speen zit in het midden vast) over het gezichtje te leggen als kindjes gaan slapen.  Als de speen dan een beetje uit de mond verdwijnt en je kindje daar wakker van wordt "vinden"ze de speen vrij gemakkelijk terug door even met hun mond te bewegen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar zij zweert er bij.

Hoi, ik heb een spuugdoekje (wel een schone haha) door het gaatje van de speen gewurm en doe hem in de slaapzak als hij naar bed gaat, dus speen in de mond en doek in de slaapzak, dan kan hij voor je kindje nooit ver weg zijn als ie m kwijt is, groetjes

Terug
Bovenaan