speen in bed

Eventjes geduld ons zoontje is nu 6 maanden en doet zelf zijn speen weer in ;-)

Vast maken aan bed zou ik nooit durven, ben tegen alles met touwtjes,draadjes of andere lange dingen in de buurt van het bed.

Onze oudste heeft zijn speen ook nooit buiten het bed gehad en de jongste heeft hem ook alleen in bed en in de wandelwagen. Vanaf 8 maanden krijgen ze hem bij mij echt alleen nog in bed.

Met 2,5 is bij onze oudste de speen helemaal weg gegaan.

Succes!

Chris

p.s. er liggen bij ons wel twee speentjes in bed, voor het geval er 1 op de grond valt ;-)

Hi, mijn zoon huilde ook altijd als zn speen kwijt was, maar dat is vanzelf overgegaan. alleen bij inslapen wil hij hem nog wel eens terug in zijn mondje hebben maar als hij eenmaal echt slaapt...

dus het lost inderdaad vanzelf op, hij is nu 6 1/2 maand.

ik zou NOOIT touwtjes etc in bed doen, dat gaat een keer mis! ik heb wel ook inderdaad vaak twee speentjes in bed kligeen, hahaha.

Dames,

een kind kan je rond het jaar de speen weer afleren hoor. Het kan zijnd at je een par avonden een kidn hefet wat zich in slaap moet brullen, maar binnen een week is dat voorbij. Mij lijkt het veel makkelijker om een kind van een jara de speen af te leren, dan al;s ze 3 of 4 jaar zijn.

En onze zoon die een duimer was, hebben we bij toeval ook rond het jaar het duimen afgeleerd. (we hadden leukoplast om zijn duim gedaan omdat hij eenw ondje had. Leukoplast boven en onder het wondje langs, en een weke later taalde hij niet meer naar zijn duim).

Dus nu met ons vierde kind (ook weer een duimer) gaan we zeker rond het jaar weer aan de slag.

Overigens ergende ik me laats zo. Er was een moeder die haar kind wat lekker orn zich heen zat te kijken, en echt niet om zijn speen vroeg zo de speen in de mond. Jongetje zal tegen de 3 jaar geweest zijn. Ik zat met verbazing te kijken.

Miep

hihi hier is hij met 2,5 zonder enkele traan en zonder ook maar 1 slapenloze nacht verdwenen.

Zo had hij nog 3 spenen in zijn bed en zo had hij ze alle drie stuk gebeten en vond hij zelf dat ze in de vuilnisbak moesten, haha.

Ging hier dus erg makkelijk met 2,5 jaar :)

Groetjes
Chris

Ik zou niet te moeilijk doen over een speen. Ze slaapt nu dus rustiger en da's voor jou ook wel zo prettig. Een speen is heus geen aanslag op het gebit.

Als ze wat ouder zijn kun je aanleren dat een speentje alleen in bed hoort en  (bij de een sneller dan  de  ander) kun je 'm  gewoon afleren.

Ik  vind het wel raar als een kind van drie nog de hele dag met dag geval in z'n mond loopt en er zelfs mee praat.

Terug
Bovenaan