Speen weigeraars?

Hallo allemaal,

Zijn er meerdere kinderen, zoals onze Bas, die absoluut geen fopspeen willen?

Ik vind het zo raar. Bas stopt werkelijk alles in zijn mond, maar van een speen gaat hij kokhalzen. Onze dochter zoog altijd zo fanatiek op haar speen dat ze de afdruk in haar gezicht had staan.

Ergens is het ook wel handig, want we hoeven er dus niet uit het 's nachts om hem zijn speen terug te geven..... Maar af en toe als hij wat pieperig is, dan mis ik het weer wel.

Ach, het is niet anders en we hoeven het hem in ieder geval niet af te leren.

Groetjes, Karin

Hoi hoi,

Dylano heeft eigenlijk alleen in de eerste 3mnd een speen gehad.
Totdat hij zijn duimpje ontdekt had.
Zo'n heerlijk zicht!! En idd, net wat jij zegt... we hoeven er 's nachts niet meer uit om een speentje te geven.

Groetjes Debby.

Hallo,

Onze zoon heeft nog wel de fopspeen. Alleen als hij gaat slapen.
Maar daarin tegen heeft ons gastkindje echt geen behoefte aan de fopspeen.

Die spuugt het zo weer uit ook al is ie verdrietig.

GRoeten

Diarich

MErel is ook niet van de speen. hoor. Toen ze nog heel klein was had ze leiver me vinger.
Speen tufte ze gelijk weer uit je moest hem echt vasthouden.
Nu gaat het wel beter hoewel ze misschien alles bij elkaar een half uur per dag de speen heeft. Me vinger gebeurt eigelijk nooit meer. Vind ik zelf neit zo hygienisch voor haar.
Voordeel is inderdaad wel ze heeft nog nooit de speen 's nachts gehad. Dus ze mist hem ook niet.

hoi
anouk is ook niet echt gehecht aan haar speen,ik gebruik hem wel eens bij het inslapen maar even later hoor ik hem op de grond vallen en dan doet ze haar duim in de mond.ach die heeft ze altijd bij haar.
gr petra

Hier ook een echte speenweigeraar. Toen ze heel klein was, wilde ze alleen een pink. En nu duimt ze sinds een paar weken. Zodra ze moe word, doet ze haar duim in haar mond en is dat voor ons een teken dat ze lekker naar bed kan.

En dat is echt zon schattig gezicht dat duimen. Nu schijnt dat wel slechter te zijn voor het gebit, en moeilijker af te leren, maar eerlijk gezegd vind ik het een beter gezicht dan zon speen. Vooral als ze al wat ouder zijn (jaar of 2) vind ik een speen echt geen gezicht meer.

ook hier geen speen hoor! van oma hadden we hele mooie gekregen (die vindt het dus stiekem denk wel jammer ) maar ze heeft hem heel in het begin eventjes gehad, maar al snel spuugde ze hem keer op keer uit, ze vindt er niks aan.
en inderdaad ze kluift overal op!, alles wat ze kan vinden stopt ze in haar mond, is denk toch spannender dan een speen!
groetjes

Hoi,
mijn dochter heeft ook geen speen en daar hebben we bewust voor gekozen. Ik wilde namelijk niet elke keer 's nachts eruit om die speen terug in dr mond te doen, daarbij vind ik ook dat kinderen tegenwoordig veel te lang door lopen met zo een speen, tot een jaar of 3, geen gezicht de hele dag zo een speen in de mond.
Mn dochter stopt ook alles in dr mond maar ze duimt ook nog niet, ze is nu 7 maanden.

Maar goed dat is mijn mening en ik begrijp best dat sommige baby's wel een (zuig) behoefte hebben aan een speen.

Groetjes van Sonja

Terug
Bovenaan