Speen weigeraars?

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
Hoi,

onze oudste was ook een speenweigeraar. Hij is nu zeven ne duimt nog steeds weleens stiekem. Als ik het zie maak ik zijn duim nat en doe er knoflookpoeder of peper op Gemeen ben ik he, maar het is een gewoonte en die moet hij afleren.

Onze middelste heeft een speen gehad tot hij anderhalf jaar was. Toen ging zijn speen stuk, heeft hij hem weggegooid en was het klaar. Ik heb nog wel verteld dat de spenen op waren in de winkel en het was goed. Ik vind het echt een rotgezicht dat   er grotere kinderen zijn die nog met een speen lopen.

Onze Stijn heeft wel een speen. Al sinds de kraamtijd omdat hij 24 uur per dag aan mijn borst hing en maar bleef sabbelen en we geen zin hebben in nog een kind dat met zeven jaar nog duimt. Maar Stijn krijgt nu alleen nog maar zijn speen als hij gaat slapen. Dan hoor ik hem vanzelf wel een keer vallen en ligt de speen op de grond dan pakt hij een andere want hij heeft er vijf. Die leggen we allemaal in zijn bedje.

Groetjes van Marloes

Ook Lotte (2-5-2007) was een speenweigeraar. Ze had een enorme zuigbehoefte, kon nog niet duimen en wilde absoluut geen speen. Ik geloof dat ik wel 6 verschillende in huis heb gehaald maar dat mocht niet baten.

Ze zoog het liefst op mijn pink en heeft dit heel lang volgehouden, tot ze op een gegeven moment haar eigen duimpje kon besturen. Oh happy day!

Groetjes, Marisa

misschien een tip om oudere kinderen van de duim af te krijgen.
Duimde zelf vroeger tot iemand mij vertelde dat je duim daarvan krimpt.
Tja dus  wij aan het meten en ja hoor me lievelingsduim leek inderdaad korter dan de andere.
Was in een keer van het duimen af.
En me duimen die waren natuurlijk allebei gewoon even groot maar dat had ik toen niet door

Hoi. Mijn oudste had ook al vanaf dag 4 een speen en kon ook absoluut niet zonder. Na een maand of 10 heb ik hem voor overdag "afgepakt" en sindsdien krijgt ie hem echt alleen voor het slapen en dat gaat prima.
Mijn jongste vond de speen echter helemaal niks.. Hij moest ervan kokken en spuugde hem harder uit als ik hem erin deed.. Tot ik de spenen van difrax probeerde, die hebben (in tegenstelling tot bibi) ook een rechte uitvoering zeg maar..En die vond ie geweldig!

Terug
Bovenaan