Speen zit vast, hele nacht

Mijn dochtertje was er vanaf met 2 jaar en 7 maanden. Dit kwam doordat ik bij de tandarts was geweest en dit adviseerde, die adviseerde om er voor 3 jaar vanaf te zijn. Bij mijn dochtertje was er nog niks te zien aan haar gebit. Ik dacht ook dat dit een heel ding zou worden omdat ze er ook altijd best aan gehecht was, heb het gelijk die avond geprobeerd, en dat ging gelijk heel goed. Ze praat zichzelf in slaap en dat doet ze nu nog (nu 2jaar en 8 maanden).
 
Mijn dochtertje had ook alleen snachts een speen. Toen ze 2,5 was zag ik op een dag dat de speen stuk was en heb ik haar hem zelf weg laten gooien onder het mom van "jammer die is kapot dus moet in de bak". Daarmee was het klaar :) nu hielp het wellicht dat we daarvoor een paar keer zoiets hadden met andere dingen die kapot waren en zij mocht weggooien. Dus vond ze het doodnormaal dat haar speen ook in de bak verdwijnt.
 
We zijn er sinds maart 2020 vanaf. Meneer was  18maanden en alleen in de nachten had hij de speen.  
Maar meneer had spruw en krentenbraard door dat kwijlen en wrijving van de speen.
Zeer pijnlijk en vervelend voor hem. 
De crisistijd begon en dus een uitgelezen moment om er mee te stoppen. waren veel thuis dus de nachten konden we nu wel aan..
nu vond deze mama het wel tijd. 
je moet wel geduld hebben. Hier na 3dagen geen last en doorslapen maar je moet strikt zijn. 
soms lastig. 
 
Terug
Bovenaan