Speen

Onze dochter zweert bij de bibs speentjes. Rond 4 maanden wilde ze absoluut geen speentje, maar was wel heel onrustig als ze hem niet had. Zo ongeveer ieder merk geprobeerd qua vorm, materiaal en grootte. Uiteindelijk na bijna 2 maanden had ze toch weer behoefte aan een speen en pakte ze gewoon weer de vertrouwde bibs speen alleen een maatje groter. Ze heeft hem alleen in bed liggen en zodra ze in slaap gevallen is spuugt ze hem meestal uit. De rest van de nacht heeft ze hem meestal niet nodig.

Mijn zoontje pakt alleen de difrax spenen. De natural variant de dental moet hij niet. ?
Gebruikt hem eigenlijk alleen bij het slapen en heel soms een paar minuten voor troost overdag en verder niet.

Hier als newborn ook de bibs! Maar daarna switchen is best lastig, ze accepteert nu ze 13 maanden is nog steeds alleen maar de bibs.
Bij mijn oudste dochter bestond bibs nog niet. Toen hadden we de difrax. Prima speen ook, maar als newborn pakte ze die echt niet goed. Wat dat betreft zie ik wel het verschil, voor een newborn is de bibs echt super fijn!

Mijn dochter wilt ook alleen maar van de Avent. Maar ook maar 1 soort. Ze heeft in het begin de Bibs gehad, maar na een aantal weken deed ze alsof ze erin stikte daarna allerlei spenen uitgeprobeerd. Heb er wel 8 liggen ofzo.. 

Mijn dochter wilde alleen maar een MAM speen, van de andere ging ze kokhalzen. 
Ik denk dat het gewoon gewenning is net wat je het eerste geeft. 

Het verschilt gewoon per kind.
Wij hebben kort de difrax gebruikt, bleef het beste zitten.
Bibs ging hij echt van kokhalsen!
Maar al snel zn duimpje gevonden, helaas ?

Terug
Bovenaan