Speen

Hier ook de difrax, die waarvan de speen helemaal rond is. Die pakt hij goed. Ik zat nu wel te denken om de bibs te proberen, gewoon omdat ik die er zo leuk uit vind zien hahahaha

Hoe platter hoe minder slecht voor het gebit. Als kinderen lang een bibs hebben heb je een heel grotere kans op een afwijkende kaakstand. Ik zou dus niet voor een bibs gaan alleen omdat die er zo leuk uitziet. Qua ontwikkeling van het gebit zijn ze met die speen echt weer 20 jaar terug in de tijd gegaan. 

Vind de bibs-speen er ook leuk uit zien maar voor ons kindje leek deze in het begin (minder dan 2700 gram) te groot voor het mondje. De Philips Avent ging wel goed. Difrax ook wel maar die heeft een boven- en onderkant dat vond ik echt niet handig in het donker dus daarom de philips avent gaan proberen. Difrax pakt hij nu ook niet echt meer. 

Difrax heeft dezelfde speenvorm als bibs. In ieder geval de speen die ik gebruik. Hij heeft hem bij mij niet vaak in. Soms als hij moe is. In bed spuugt hij hem al snel weer uit. 
voor scheefstand ben ik niet bang. Ik heb jarenlang geduimd, maar geen beugel nodig gehad. Mijn zus had altijd een speen en ook gewoon een mooi gebit. Ik denk dat het voor een groot deel ook gewoon aanleg is. Dus ik ben er niet zo bang voor. 

Mijn dochter wilde alleen maar Bibs. Door de vorm van het voorstukje van Difrax kwam haar bovenlip steeds eroverheen. Het is dezelfde vorm als van Avent spenen. We kregen nog een tip voor Philips Soothies, maar bij een buikslaper werkt het gewicht juist tegen. 
Mij is altijd verteld dat als je de speen voor het eerste jaar afwent, je je geen zorgen over tanden hoeft te maken. Of je moet inderdaad overstappen op een platte speensoort. Nu bij een kleine 5 maanden ben ik daar persoonlijk nog niet zo mee bezig. Mijn meisje heeft gekozen en dat laat ik nu nog even zo.

Ohja die philips soothies zouden zo fijn zijn dus ook gekocht. Nog geen seconde in gehad, omdat het ding zo hard is een andere vorm dan de avent speen leek onze baby dit ding niet als speen te herkennen. Alle andere spenen neemt hij iig geval nog in het mondje ?

Misschien heeft het te maken met de kleur van de speen? Ik heb er inmiddels 2 van Philips .. de groene en roze Avent. De groene wilt hij bijna nooit ...

Terug
Bovenaan