speen

Hoi,

Ik ben een benieuwd of er nog veel kinderen zijn die een speen hebben en wanneer jullie van plan zijn om ermee te stoppen.
Onze dochter krijgt hem alleen in bed. Ik zie het nog niet helemaal zitten om hem weg te halen want zodra ik haar neerleg pakt ze hem gelijk. Op de camera zie ik wel dat hij uitgaat zodra ze slaapt dus dat scheelt wel voor het gebit...

Hoe gaan jullie het doen? (en wanneer?)

Groetjes,

Quinten heeft ook een speen en alleen in bed.
we willen volgend jar proberen er en stop op te zetten.
dit doen we nadat de 2e geboren is.
ivm spanning.

misschien met een ritueel...
speen die naar een ander arm kindje gaat ofzo.

Leah heeft een speen alleen voor in bed/slapen.
Wij hebben bij de andere 3 kids een bepaald ritueel gevolgd wat bij ons erg goed werkte: omdat ze dan al zooooooo groot zijn, mogen ze de speen op hun verjaardag in de kliko gooien. Compleet met foto en al. Eigenlijk dus een feestelijk gebeuren. Het werkte! Eerder stoppen zie ik voorlopig nog niet zitten, maar als het kan natuurlijk graag. En anders gewoon net als de anderen: lang vantevoren aankondigen als een grote gebeurtenis, en op haar 3e verjaardag foetsie!!!

eh... niet zo duidelijk opgeschreven geloof ik: dus niet op haar 2e verjaardag (te dichtbij, haha) maar op haar 3e verjaardag..... dus nog even te gaan mét speen..... :)

Hannah, dat is echt een goeie tip! Zarah heeft ook nog een speen voor in bed. Ook als ze echt ziek is mag ze haar speen. Ze heeft net de mex griep gehad en heeft dus een week rondgelopen met die speen in haar mond. Was echt een troost voor haar. Toen ze weer beter was, moest die speen overdag gewoon weer naar bed, en dat vond ze de eerste dagen echt níet leuk. Ik zag het dan ook al helemaal voor me hoe het zou gaan als we helemaal zouden moeten stoppen! Dus ben blij met deze tip, hopelijk werkt het bij Zarah net zo goed als bij jouw kinderen!

Laura heeft zelf op een leeftijd van zes maanden er de brui aan gegeven qua speen, ze hoefde hem gewoon niet meer. Duimen doet ze ook niet. Duimen lijkt me trouwens lastiger af te leren dan een speen, een duim kun je niet weggooien... Ik heb bij zo'n Nanny-programma wel eens gezien dat kinderen dan de speen boven in een kast moesten leggen en in plaats van de speen een mooie beker met zo'n deksel en ingewikkeld rietje kregen, in vier dagen waren kinderen die de hele dag met een speen liepen er vanaf (sommige al vier jaar oud!).

Hier nog eentje die met slapen de speen wil. Anders komt hij niet in slaap. Hij floept de speen er dan wel naar even uit.
Ook leuk is om volgend jaar aan sinterklaas een brief te schrijven met speen en dat hij er een extra kadootje voot terug krijgt ofzo. Maar de komende tijd ga ik dus echt nog niet proberen om de speen af te pakken.

Hallo,

Ook hier een echt spenenkind...... Bente heeft een speen voor in bed. Ook in de auto heeft ze vaak een speen, al heeft ze het op de korte stukjes wel afgeleerd.
Tijn was 2,5 toen we het zonder speen wilden proberen. We hebben toen een stuk van de speen afgeknipt en dat vond hij vervelend. Vanaf dat moment zonder speen, zonder dat het enige moeite gekost heeft. Dat heeft ons altijd verbaasd. Bij Bente hebben we er nog niet over nagedacht, ook dit zal zo rond 2,5 jaar zijn.

Groetjes Danielle

Terug
Bovenaan