speen

Onze meid heeft ook nog een speen, maar alleen in bed. Ze heeft hem alleen nodig om in te slapen en daarna gaat hij uit haar mond. Ik leg hem dan boven in haar bedje neer en ze pakt hem zelf als ze hem nodig heeft.
Overdag krijgt ze hem niet, of ze moet inderdaad ziek zijn. Ook als ze heel hard gevallen zoals laatst. Toen had ze haar tand door de lip en ze was compleet in paniek. Dan is de speen echt even een troost voor haar.
Ik maak me er niet zo druk om, ze komt er wel vanaf.

Groetjes Anne

Djamila pakt haar speen alleen als ze moe is en wil gaan slapen, voor de rest van de dag heeft ze geen speen en als ze huil wilt ze ook haar speen. Maar vanaf 2jr gaan we dat stoppen. Mijn nichtje was gestopt toen zij naar de creche ging ze moest haar speen altijd inleveren bij de leidster en als ze naar huis ging kreeg ze haar speen terug en op gegeven moment wou ze haar speen niet omdat het vies was dus ze had speen zelf in de prullenbak gegooid toen was ze 2jr ze is nu bijna 3jr.

Gr.
Vanesca

Shanice moest nooit een speen en Milton was anderhalf ik kwam op zijn kamer en de speen was kapot gebeten . Toen heb ik er nooit meer 1 gegeven ook niet voor het slapen gaan hij gebruikte hem eigenlijk ook alleen maar om te slapen. Het was ook geen probleem
Ik was wel heel erg geschrokken moest er niet aan denken dat het zijn keelgat ingeschoten zou zijn.
Ze duimen beide ook niet.

nathalia heeft gelukkig geen speen.
vind het geen gezicht, kinderen die praten met een speen in hun mond.
zou t alleen voor t slapen zijn, dan is het een ander verhaal. maar gelukkig wilt ze hem niet.
wel heeft ze haar duim voor als ze in bed ligt, en knuffie.haar slaap knuffeltje.
verder duimt ze helemaal niet.

Bij Indy hebben we met anderhalf jaar besloten dat t tijd was om te stoppen. Het was vooral voor ons even doorzetten want in bed denk je bij elke kik: zie je wel ze mist dr speen.
Maar nu dus al een hele tijd niet meer, en ze heeft mooie rechte tandjes!! Scheelt weer in tandarts kosten straks ;-)

Vanaf dat onze zoon geboren is heeft hij een speen nooit fijn gevonden. We hebben het hem wel eens gegeven, maar hij spuugde het ding er meteen uit. Vond het blijkbaar maar een eng ding. Heerlijk, want als ik soms zo hoor wat voor een problemen het kan geven op het moment dat kinderen zo'n speen moeten afleren. Duimen doet hij ook niet, hij sabbelt en knuffelt altijd met doekjes. Maakt zelfs niet uit welk doekje het is, hij heeft geen voorkeur. Laatst waren alle doekjes in de was, heb ik hem een zakdoek gegeven ook goed. Erg makkelijk dus!

Groetjes,
Janneke

Ook hier nog steeds een speen, wel idd alleen nog bed en tegen de avond mag hij hem ook beneden, hij slaapt er lekker rustig van en spuugt hem uit zodra hij slaapt, ik vind het niet zo erg, zolang hij er niet de hele dag mee rond loopt en ik probeer het wel steeds meer af te bouwen, ook als we naar de winkel gaan ed neem ik de speen niet meer mee!

Gr MJ

Hoi,

Myrthe heeft een speen in bed en als ze heel moe is en in de wandelwagen ligt krijgt zij hem ook. Verder niet.
In de auto hebben we afgeleerd door tuitbeker te geven, dat vind ze ook prima.
Nou slaapt ze bijna nooit in de auto. Zijn het lange ritten en heeft ze nog geen tukkie gedaan, dan wilt ze hem nog wel, ik vind het prima.

Ik vind kids die hele dag met speen lopen een vreselijk gezicht, Myrthe mag dat dus echt niet van mij. Voor ze 3 jaar is wil ik hem afbouwen, maar ik kijk terzijndertijd wel of ze eraan toe is.
Ook wij willen het met een ritueel gaan doen.
Overigens betekend een paar jaar speen niet gelijk dat je hele hoge tandartskosten krijgt hoor!
Ik maak me er niet zo druk over.
Ben wel blij dat ze speen heeft, ik was een duimekind en pas op mijn 14e ben ik gestopt (ik moest wel beugel, maar ja ik duimde dan ook hele dag 14 jaar lang)

Liefs Irene

Terug
Bovenaan