Speentje afleveren, HOE?

Ik heb in overleg met onze peuter de speentjes op de post gedaan en naar zappelin gestuurd. Hun hebben een speentjes actie. Krijgen ze een kadootje.
Samen de speen in een envelop en opgestuurd naar fenna.
Trots dat hij was, en met een week kreeg hij een stickervel opgestuurd.

Eerste 2 nachten ben ik langer bij hem gebleven met inslapen omdat alles ineens spannend was. Maar hij was ook heel trots
 
Ik zag er eerlijk gezegd bij beide kinderen echt tegenop op te stoppen met de speen. Met 2,5 jaar de stap gezet (bij onze zoon vanwege slappe mondmotoriek en bij onze dochter omdat de tandarts dat adviseerde. Bij beiden ging het verrassend soepel! Een tijd vaak herhaald dat speentjes voor baby’s zijn en niet voor grote jongens/meisjes. Op een gegeven moment gingen ze dit zelf herhalen. Speen aan baby buurmeisje gegeven. Eerste middagslaapje ging al heel soepel. Daarna er nooit meer naar gevraagd! Terwijl ze allebei voor m’n gevoel echt verslaafd waren en vooral onze dochter echt een doorzetter als ze iets wil.
van de week sprak ze zelfs een andere peuter met speen aan in de speeltuin: spenen zijn voor baby’s, niet voor grote meiden ;-)
 
Terug
Bovenaan