speentje afwennen: hoe?

Ik had ook gehoord dat babies tot zes maanden ongeveer een erg grote zuigbehoefte hebben, zo ook mijn zoontje. In het begin was het erg lastig ja dat je telkens je bed uit moest om het speentje te geven, maar op een gegeven moment kon hij hem zelf pakken met behulp van een ( label label) speendoekje.
Toen hij een half jaar oud was heb ik het speentje overdag afgebouwd tot hij die overdag niet meer nodig had. Alleen wanneer hij gaat slapen krijgt hij zijn speentje nog.....Hij is nu 16 maanden,

Groetjes Hanneke

Onze zoon heeft ook erg veel zuigbehoefte gehad en daarom hebben wij
hem ook een speen gegeven. Dit werkte prima. Totdat wij merkte dat hij
te pas en te onpas (ook door onze eigen schuld) met dat ding in de mond
lag. Na een nacht van tig keer eruit te moeten voor zijn speen hebben
weg tegen elkaar gezegt nu is het af! We hebben hem zijn speen gewoon
niet meer gegeven. Het was 2 dagen een beetje doorbijten voor ons
allen, maar daarna ging het prima. Doordat hij nu geen speen meer heeft
is hij heel relaxed geworden. Niet meer op zoek naar dat ding. Om zijn
zuigbehoefte te bevredigen ging hij op zijn knuisje sabbelen. Hij is
bijna 4 mnd en heeft nu echt zijn duim ontdekt. Dan maar een beugel
voor zijn 12e verjaardag...

Groetjes van Ietje.

Alles valt af te wennen! Ook een speen, ook al hebben ze grote zuigbehoefte. Ze vinden wel wat anders om op te zuigen.
Het is doorbijten, gewoon laten huilen. Want je wordt toch gek om tig keer per nacht er uit te moeten....wij wel tenminste! Dan denk ik even aan mezelf hoor!
Succes!

Alles valt af te wennen! Ook een speen, ook al hebben ze grote zuigbehoefte. Ze vinden wel wat anders om op te zuigen.
Het is doorbijten, gewoon laten huilen. Want je wordt toch gek om tig keer per nacht er uit te moeten....wij wel tenminste! Dan denk ik even aan mezelf hoor!
Succes!

Succes!

Terug
Bovenaan