speentje kwijt, papa en mama 20 x uit bed

Help, onze dochter van bijna 5 maanden is een schat, huilt nooit, eet goed, is een super lieve baby. Onze oudste dochter had al snel na de geboorte haar duimpje gevonden, IDEAAL. Wiep, onze jongste dochter is echter een 'spenenkind'. Op zich is dat niet zo'n probleem, alleen 's nachts is zij haar speen zo vaak kwijt dat wij als ouders er soms zonder overdrijven wel 20x per nacht uit moeten om de speen te geven. Ik moet zeggen na een aantal van deze nachten heb je het wel een beetje gehad met die speen. Wie heeft er handige tips? Ik leg al doekjes etc. voor de speen zodat hij er niet uit kan vallen, helpt dus niet!. Misschien dat iemand ons kan vertellen hoe onze dochter door het leven kan gaan zonder die speen..?
 
Wij hebben hetzelfde "probleempje", onze dochter is bijna 5 maanden. We geven haar bewust overdag veel minder vaak de speen. Ook laten we haar niet meer inslapen met de speen, het is net alsof ze 'm dan minder nodig heeft wanneer ze weer wakker wordt. Het is s'nachts niet leuk maar we laten haar dan ongeveer 10-15 min. huilen en vaak valt ze dan toch weer in slaap. Het gaat sindsdien veel beter. Veel succes, groetjes Fleurtje
 
Hoi hoi,

Ook onze zoon heeft ook een speen nodig bij het inslapen. Wij doen al weken een spuugdoek oprollen tot een strak rolletje. (diagonaal van punt tot punt) en doen deze dan door de ring van de speen.

Nu doen we de speen in de mond en vouwen als waren de spuugdoek samen en doen deze onder de romper of pyama halsje. Wij liepen ook meerder keren op en neer en ik moet zeggen dit werkt. Nu hoef ik soms 1 keer terug of niet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Celie (mama Enzo 5 mnd)
 
ja die spennen weten wat he! onze dochter is nu 8 maanden ze kan vanaf ongeveer 6 maanden zelf haar speen in haar mondje doen. maar ook snachts waren ze nergens te vinden lagen staads op de grond. wat wij hebben gegaan is een tut kruffel gekochten van difrax. daar de speen aan het puntmutse geknoopt en nu is ze haar speen niet meer kwijt. ze stop hem zelf in de mond. dus dat scheelt weer uit bed komen sanchts
 
Hallo,

Ik heb geen tip, maar wel een geruststelling. Onze dochter is inmiddels bijna 17 maanden oud en ook verknocht aan haar speentje. Ook wij hebben nachten gehad dat we 20x uit bed moesten. Maar dat gaat over. Ze kan de speen nu zelf vinden (al een hele tijd) en alleen als de speen uit bed valt moeten we er 1x in de week 1x op een nacht uit bed. Ze wordt denk ik minder vaak wakker 's nachts en mist de speen minder vaak en kan nu zelf zoeken naar de speen.
Het gaat dus voorbij, maar het is even doorbijten. Wissel anders af dat de een de ene nacht voor z'n rekening neemt en de ander de andere nacht.

succes,

Esther
 
Vraagje hé, niet verkeerd bedoeld, maar waarom zijn jullie ooooit aan die spenen begonnen?



Was het echt zo dat ze een grote zuigbehoefte hadden, of dat ze niet
konden inslapen zonder. Ik vind het ook beetje onhygienisch, die spenen.



Ik ben er niet aan begonnen, heb er wel meerdere in huis, zaten in van
die pakketten. Maar 20x eruit om de speen terug te doen lijkt mij
vermoeiend.



Sterkte ermee.



Sannes













 
Hai Sannes,

Ons eerste kindje wilde (gelukkig!!) geen speentje. Maar helaas kwamen we er bij de tweede ECHT niet onderuit. inderdaad: grote zuigbehoefte. Geloof me: als het echt niet nodig was geweest was ik er nooit aan begonnen. Maar als je kindje er echt baat bij heeft (lees: is stil als ze een speentje krijgt en begint meteen als een gek te sabbelen) dan ontkom je er kennelijk niet zo makkelijk aan. Wees maar blij als je dat 'probleem' niet hebt want het is echt reuze-vervelend om steeds je bed uit te moeten. Erger nog: dit is precies de reden dat mevrouw nog steeds in de wieg naast ons bed ligt! Ze had al lang naar haar eigen kamertje gemoeten, maar wij slapen op zolder en om nou zo vaak een verdieping lager te moeten, slaapdronken.... Overdag slaapt ze uiteraard gewoon in haar eigen bedje op haar kamertje hoor. Gelukkig past ze nog in de wieg! De laatste paar nachten is het steeds beter gegaan trouwens... ze is ziek geweest en dan maken ze vaak 'sprongetjes'. Misschien was dit een sprongetje in de richting van 'minder speen' ? Trouwens... als ze slaapt halen we de speen wel altijd weg hoor, want slapen met die speen in haar mond is erg slecht voor de kaakvorming.

Groet,

Anouk
 
Terug
Bovenaan