speentje kwijt, papa en mama 20 x uit bed

Hoi,

Onze zoon (nu 9.5 mnd) heeft dit ook een tijdje gehad, ik ben toen gestopt om hem voor de nacht zijn speentje te geven, de eerste nachten heeft hij wel veel gehuild, maar goed dat deed hij ook als hij zijn speen weer eens kwijt was.
Nu heeft hij hem wel weer omdat ik hem weer had gegeven toen hij ziek was, maar hij huilt niet meer als hij hem kwijt is.
Als je even doorzet dan is het een paar nachten wat extra huilen, maar dan ben je er wel vanaf, je hebt zelf toch ook je slaap nodig.

Succes, Groetjes Mary jane
 
Onze dochter was haar speen ook altijd kwijt. Dit kwam doordat er een ring aanzat waardoor ze de speen zelf regelmatig uit haar mond trok. Nu hebben we van de week een speentje gekocht speciaal voor de nacht van bibi waar dus geen ring aan zit. Nu raakt ze hem een stuk minder snel kwijt en hoeven we er minder vaak uit.

Groetjes Debbie
 
Hoi,
mijn zoontje is nu bijna 7 mnd en ook een tutter. Mijn eerst zoon moest geen tut hebben. Die duim om in slaap te komen en verder friemelt hij met labeltjes van knuffels. Dat is ideaal. Maar mijn jongste zoon dus een echte tutter. Ik wilde niets van de tut weten maar konden door de reflux niet anders. Hij spuugde ontzettend veel en moest veel terug slikken dan helpt een speen dus enorm. Hij hielt maar weinig binnen en als een speen dan helpt begin je daar echt wel mee. Inmiddels heeft hij zijn tut niet meer nodig maar kan niet meer zonder. Ook ik moet er vaak uit snacht. Soms wel ieder uur. De tut ligt echt ALTIJD op de grond. Ergens onder bed of onder de kast. Hij wordt soms echt gelanceerd. Hoe? Geen idee. Ik moest altijd eerst op zoek naar zijn speen terwijl hij lag te brullen. Nu heb ik een aantal glow in the dark spenen en die heb ik zo gevonden. Daarnaast leg ik er altijd een paar in de kast klaar zodat ik gelijk tut kan stoppen, meneertje stil is en vervolgends zijn andere tut kan zoeken. 
 
Ik ga zeker de tips proberen. Mijn oudste sliep na 6 weken het klokje al rond maar de jongste na 7 mnd nog drama nachten. zeker door de speen. Ik ben uitgeput en er echt klaar mee. Ik wil ook slapen. 
 
X
 
Een speen ansich is niks mis mee. Voor wie het vroeg... het zuigen in de lichte slaap is zelfs een beschermer tegen wiegendood. 
Daarnaast is een speen beter dan duimen voor de mond(motoriek). Ik heb juist een actief anti duim beleid gevoerd met speen.
Ik kan je de bibsspeen aanraden. Die is wat boller en blijft bij veel baby’s beter hangen ofzo. Bij onze zoon (nu 10mnd) was vanaf 5mnd zelf de speen pakken en in mond stoppen.. dus hoop voor jullie dat dat snel komt. We oefenden dat ook wel overdag: speentje pakken en proberen in de mond te stoppen. Je kan dan 4-5 speentjes in bed leggen dan hoeven ze miet te zoeken.
En.. dat ze nog bij jullie in de kamer slaapt, heeft alleen maar voordelen voor haar ontwikkeling :)! Dus daaaaar zou ik me echt niet druk over maken ?❤️
 
Terug
Bovenaan