Speentje

Met 4 maanden in een keer weggehaald, kan met 7 maand ook of je wacht tot je kindje de speen zelf in kan doen. Wij waren het ook zat om 10x per nacht uit bed te moeten, het was even een avondje doorzetten maar daarna sliep onze zoon veel vaster. We hebben een knuffeldoekje in de plaats gegeven. 

Ik zou hetzelfde doen als AnoniemJP. Het is even een nacht doorzetten, maar nu kom je kindje er nog redelijk makkelijk vanaf. En inderdaad een knuffel ervoor in de plaats. 
Of je kindje gaan leren zelf het speentje in te doen door overdag te oefenen. 

Inderdaad. Een paar nachten troosten maar dan is het klaar. Hier wordt nu ook een knuffeldoekje gebruikt. Ik denk dat je beter nu die speen kan weg nemen dan over een paar jaar. Dan is het echt lastiger. 

Poeh vind dat zo zielig ? Ons kereltje heeft het speentje echt nog nodig om in slaap te vallen. Maar besef ook dat het gewenning is, vraag me alleen af of ik niet beter door kan zetten tot hij het speentje zelf terug kan vinden en dan pas over een paar jaar afbouwen? Niemand het anders aangepakt? Duimpje ipv speen geven ofzo? Geen idee hoe je dat doet trouwens 

Hier een maandje in de nacht lopen en daarna pakte hij hem zelf, met een speen doekje eraan kunnen ze hem vrij snel zelf pakken. Met 1,5 jr hebben we het gestopt en dat ging probleemloos. Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft wat je kindje nodig heeft. Er is geen goed of fout.

Bij 7-8 maanden gaan ze hem zelf terugvinden dus je moet echt nog heeeel eventjes doorzetten. Ik heb ook eerder geprobeerd te stoppen maar dat was bij ons niet te doen, week ellende en daarna ging ze duimen, dus verschilt echt heel erg per kind hoe makkelijk dit gaat. 
Ze heeft hem nu met anderhalf nog in bed maar niet altijd meer nodig dus we gaan hem binnenkort ook weghalen.

Terug
Bovenaan