Speentje..

Hoi,

Ik geef borstvoeding aan mijn dochter van 5 weken oud. Vaak vindt zij na de voeding nog even fijn om op speen te zuigen. In het begin twijfelde ik wel of ze nog trek had of gewoon zuigbehoefte, maar als ik haar had aangelegd dronk ze eigenlijk ook niet meer. Ik heb ook het idee dat als ze wat krampjes heeft ze het ook fijn vind om te zuigen.
Hoe is dat bij jullie kindjes?
 
Hoi Ik ben een mei mama geef ook borstvoeding.
Mijn zoontje heeft heel veel last van krampjes gehad, en vond hiervoor inderdaad vaak een speentje gehad, dit hielp bij hem heel goed. Krampjes kun je herkennen aan het optrekken van de beentjes en ontroostbaar huilen.
Verder kan het goed zijn dat ze zuigebehoefte heeft. Als ze niet meer wil drinken aan de borst maar wel blijft huilen zal ik gewoon speentje geven...
 
Marly van 6 weken krijgt ook volledig bv en een speentje. Ook drinkt ze bv uit een fles. Niks geen verwarring hier. Bij mijn andere dochter heb ik het ook gedaan.
Marly heeft geen krampjes gehad, maar wel zuigbehoefte. Ze slaapt niet met de speen, alleen soms om te zuigen.
 
Hoi,

na een paar weken kan een speentje niet zoveel kwaad meer hoor, bij het geven van bv. Je moet wel goed opletten dat het kindje zuigbehoefte heeft en geen honger. Mijn 2e mannetje zoog duim en deed dit heel veel. Was heel tevreden maar viel wel flink af. Hij duimt nog steeds maar we hebben toen wel een tijd lang extra voedingen ingelast.

groetjes Natasja (julimama)
 
Ik geef ook bv en ik heb vanaf week 2 een speen gebruikt. De bv liep toen namelijk al als een trein en de kv had in haar 18 jaar werkervaring nog nooit tepelverwarring meegemaakt. Zuigen helpt Rosalie ook tegen de krampjes dus ik zou het zeker doen!
 
Wij hebben Annelot op dag 2 al een speen gegeven. Ze had gewoon heel veel zuigebehoefte en zoog mijn tepels in haar enthousiasme helemaal kapot. Ook bij de oudste 2 hebben we al in de eerste week een speen gegeven, dit heeft geen problemen gegeven. Onze oudste heeft trouwens de eerste week in het ziekenhuis gelegen ivm een infectie en daar heeft ze juist een speen van het ziekenhuis gekregen (een flesjesspeen met daaraan een doekje, anders dus dan de gewone speen, die hadden ze daar niet).
 
Dat heb ik nu dus met Quinten ook, hij heeft dan net gedronken en leg ik hem op bed en gaat hij huilen, als ik hem dan pak en een kusje geef zit hij al met z'n mondje te zoeken dus dan denk ik die heeft nog honger.. Als ik hem dan weer aanleg drinkt hij een paar seconden en de rest sabbelt hij.. Hij heeft dan dus denk ik zuigbehoefte als ik jullie ervaringen zo lees. Ga het weer proberen met een speentje maar vaak wilt hij die niet, werkt het met z'n tongetje zo weer naar buiten.
 
Terug
Bovenaan