Speentje..

Veel baby's heben meer zuigebehoefte dan met het drinken aan wordt voldaan. Een speen is hiervoor een mooie oplossing. Toen ik zwanger was van de 1e waren wij er beiden nog van overtuigd ons kind geen speen te geven omdat ik het bij (oudere)kindjes geen gezicht vond en het me ook helemaal niet nodig leek. Toen ze Jasmijn in het zieknhuis al een speen gaven en ik zag hoe fijn ze dat vond, was ik snel van mening veranderd... Onze kindjes krijgen hun speen alleen als ze (gaan) slapen en verder niet. De oudste heeft vanaf dat ze 1 jaar en 9 maanden was al geen speen meer, het is prima af te leren, dus dat is ook erg fijn.
Babytjes moeten overigens wel vaak een beetje wennen aan een speen, ze kunnen hem nog niet zo goed in hun mond houden. Hem eerst even tegenhouden en af en toe opnieuw geven is dan het beste. Gaat het vanzelf steeds beter en op een gegeven moment doen ze hem zelf wel weer in hun mond... Ik heb altijd spenen van Bibi en vindt die prima, maar mijn nichtje en een kindje van een vriendin konden daar niet mee overweg en die hebben nu een Difrax speen.
 
Wat fijn om al jullie reacties te lezen! Dat help zeker als je soms wat onzeker bent! Dit is mijn 2e maar de 1e is al 6 jaar dus dat is ook alweer even geleden....
 
Terug
Bovenaan