Speentjes steriliseren en vervangen

<p>Hoi! Ik vroeg me af hoe jullie in het onderwerp speentjes schoonmaken en schoonhouden zijn. Hoe vaak steriliseren jullie ze? En verwisselen jullie echt elke 6 weken de speentjes (zoals aangegeven wordt op de verpakking) ? </p>

Hoi, ik steriliseer elke dag de flessen en speentjes. Heb een sterilisator dus dat is wel lekker makkelijk. Mijn zoontje is 12 weken oud en koop zo nu en dan een nieuw speentje maar niet perse om de 6 weken. 

Schoonmaken met heet water en 1x per week uitkoken. Ik vervang ze, als ze kapot zijn. Niet persé elke 6 weken. Wist ook eigenlijk niet dat dat erop stond haha

De eerste paar weken deed ik om de dag alles steriliseren in de magnetron sterilisator. Maar mijn zoontje is nu 11 maanden en ik doe het nu nog 1 of 2x per week. Je wordt daar makkelijker in. Speentjes deed ik ook om de 6 weken trouw vervangen totdat ze op het kdv zeiden dat dat echt niet hoeft. De spenen hoef je pas te vervangen als ze ook echt aan vervanging toe zijn.

In het begin elke dag. Nu 2 of 3x per week steriliseren. Mij werd is verteld dat ze om de drie maanden vervangen moeten worden dus ik doe t om de +- 3maanden

Nooit....
Ik gaf de eerste vijf maanden borstvoeding, daarna heb ik alleen bij het openen van een verpakking speentjes of flessen gesteriliseerd. Ik vervang de spenen pas als ze aan vervanging toe zijn. Onze zoon is nu 11 maanden en begint aan de spenen te knagen. 

De eerste drie maanden heb ik de flessen elke dag uitgekookt en de spenen om de 6 weken vervangen. Toen afgebouwd naar om de dag uitkoken, nu nog 1x per week (hij is 6 maanden). Ik was de flessen wel elke dag af en bewaar de fles die ik gebruik in de koelkast. 

Terug
Bovenaan