Speentjes steriliseren en vervangen

Hoi
De spenen doe ik elke week even steriliseren en ook als we op bezoek zij n geweest bij mensen met huisdieren want ze gooit met haar speen  en de rest van de tijd spoel ik ze onder de kraan even af maar de flessen kookte ik de eerste 3 maanden elke week uit was voldoende volgens de kraamzorg en nu om de week spoel ze na elke voeding uit en was ze af 

Hoi, 
De eerste 2 maanden was ik heel panisch en deed het elke dag. Totdat het consultatiebureau mij had verzekerd dat 2 keer per week voldoende was. Maar doe het nu eigenlijk 1 keer per week. Wel was ik jet iedere keer met best heet water af. Speentjes, hij gebruikt er 3 in de zelfde periode en alleen als het echt nodig is. Ik heb ze met 8 weken ongeveer vervangen.  Dus hangt er denk ik vanaf hoe intensief het gebruikt wordt. 

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik hier heel slecht in ben....? Ik vergeet het ook gewoon! Dus tja, probeer 1x in de week, maar in de praktijk gebeurd dat bij lange na niet...
Dus ik ben niet het beste voorbeeld eerlijk gezegd haha! Maar heel eerlijk, maak ik me daar ook niet zo druk om...

Fijn, ik dacht dat ik de enige was die daar enigszins laks in is ? maar het lijkt mee te vallen haha! Ach, mijn zoontje heeft er voorlopig volgens mij niks van gekregen.. ik steriliseer ze 1x per week ongeveer  en spoel ze tussendoor af met heet water. Maar vooral dat elke 6 weken vervangen dacht ik echt jeetje moet dat echt, dat wordt wel een duur grapje dan. Hij heeft 3 speentjes die ik afwissel, als ik die elke 6 weken moet vervangen..

Ik durf het bijna niet te zeggen, spenen worden hier nagenoeg nooit uitgekookt. Zelden, als we er eens aan denken. Wel vervangen om de 6 weken. N is 4,5 maand. :)

Oei ik voel me ook een loedermoeder. Na openen verpakking uitgekookt. Daarna alleen met heet water afgespoeld soms, en misschien eens per maand max weer uitgekookt.. weggooien na 6 weken echt niet hoor, tenzij spruw ofzo, maar gelukkig nooit gehad.

Onze kraamverzorgster vertelde ons dat je niet meer hoeft te steriliseren maar alleen af te spoelen onder heet water...

Hier gaan de flessen gewoon in de vaatwasser, 1x per week. Tussendoor gewoon met heet water spoelen. En de speentjes? Eerlijk gezegd nog 0x vervangen, wel nieuwe erbij omdat ze groter werd. Onze dochter is ruim 7,5 maand nu. Ik trek soms even heel hard aan de spenen om te checken of ze nog goed zijn. De speentjes kook ik ongeveer 1x per 2 weken uit ofzo... We moeten ze ook wel een beetje de kans geven om wat bacteriën binnen te krijgen, toch?

Terug
Bovenaan