Spelen & karakter

Hallo allemaal!

Vroeg me af wat jullie kleintjes onder spelen verstaan... Levy ligt liever niet in de box, hij zit het liefs bij mij op schoot te brabbelen en te lachen. Vind het geweldig als ik met zn voetjes tegen mn hoofd aan ga schoppen en houd van muziek, we spelen gitaar en dwarsfluit voor m en dan kan die zo gaan lachen! Zeker als je er bij zingt.

Verder vind hij zn mobile wel een beetje mooi, maar langer als 5 minuten vind hij het echt niet leuk.

Wat voor spelletjes doen jullie zelf met jullie kindje? Ik maak af en toe geluidjes en merk dat levy al klanken na gaat doen, de a en de e en de eu lukt wel, de o en de u begrijpt hij niet, en de oe vind hij alleen maar lachwekkend. Ook 3 klanken na mekaar doet hij na, heel schattig.

Vroeg me ook af wat voor karakter jullie nu in je kleintje zien? Kan soms wel wat opmaken uit de topics maar ben toch wel benieuwd!

Levy is echt een pittig mannetje, hij kan heel erg driftig worden als hij vind dat je m niet optijd komt voeden/verschonen/aandacht geven. Aan de andere kant is die juist ook weer erg lief en knuffelig en wil die heel veel aandacht, en als die dat dan krijgt is die ook heel vrolijk, hij stikt half in zn eigen lachje, zo leuk vind hij het!

heeej marina maakt ook erg veel geluidjes en doet ons vaak na ,,, gapen is ook erg leuk doet ze ook vaak na hahah ,,, verder spelletjes in de box liggen vind ze niks in der wip stoel die trilt vind ze erg leuk en een speelkleed met poppetjes er boven met van die boge vind ze heel erg leuk ,,, vaak zet ik der ook in de bloomstoel voor baby tv !!! dat vind ze echt super!! en gilt hele tijd van alles als die op sta ,,, marina is nu 9 weken en 2 dagen !

xxxx

heyy,

Johnny vind het hartstikke leuk om in de box te liggen en is dan continu naar van alles aan het lachen,
hij geniet ook heel erg van muziek & de stofzuiger.. als ik zing vind hij het volgend liedje het leukste: in the jungle, the mighty jungle en als ik dan bij het gedeelte aan kom : aaaaaaawieeeeee hie hie hie awie haaa mamboewee (hahaa sorry weet niet hoe ik het anders moet zeggen) begint hij echt geluidjes te maken en te lachen, hij vind het ook hartstikke leuk om samen voor de spiegel te staan en dan ziet hij mij via de spiegel lachen en giert hij het uit haha.. verder als hij bij mij op schoot ligt vind hij het ook leuk als ik ineens heel zachtjes op zijn gezichtje blaas.. de E en de A doet hij ook al na en soms lijkt het net alsof hij heel hard HEEEEY gilt hahaha.. ( oja hij lacht ook heel erg tijdens het poepen.. )

Johnny is 10 weken.

groetjes..

helemaal vergeten:
het is verder een hele vrolijke baby, maar als hij honger heeft moet het NU meteen, en geen minuut later en huilt/schreeuwt hij alles bij elkaar, ik hoor wel eens andere babys huilen en denk dan echt, zoo die huilen zacht.. haha johnny kan een hoop geluid produceren, op zich wel leuk want hij heeft toch wel temperament, hoewel ik ook wel zou willen dat hij het wat rustiger aan zou geven als hij honger heeft hahaha

Heey!!

Leuk he, dat je al echt wat van hun karaktertje kan zien!
Bodhi is een erg tevreden mannetje en ligt erg graag in de box.
Hij heeft een activity center op twee pootjes in de box en daar ligt hij dan onder. Hij heeft ontdekt dat als hij met zijn beentjes er tegen aan trappelt, hij muziek en lichtjes aan zet. Zo leuk is dat. En dan natuurlijk ohhh en euhhh en lachen als t lukt! En wij natuurlijk applaudisseren :)
Hij ligt meestal 15 minuten mooi te spelen en wil dan wel weer wat anders ( vaak slapen...).
Op schoot vind hij het ook erg leuk om te keuvelen en te lachen, ontroerend he.
In bad is ook feest en meestal vind hij het masseren het allerfijnste. Dan zie je hem genieten!

Tong uitsteken vind hij fascinerend en doet dat na en als ik 'komt een muisje aangelopen" doe dan begint hij bijna te schateren...

Heerlijke fases zijn het! En fijn toch dat Levy een pittig mannetje is. Komt hem later goed van pas!

Liefs Brigitte

Sara vindt het heerlijk in haar box. Vooral het mobiel wat er boven hangt. Na een minuut of 10 is het genoeg.

Geluidjes maken en helemaal met iemand anders vindt ze het leukst, maar ze praat ook tegen haar knuffel in bed.

Ook heel leuk is fietsen met de beentjes, van je rug op de buik en weer terug met hulp van mama. Je zelf opdrukken tot stand als je op schoot zit, etc.

Daarnaast begint ze haar handjes te ontdekken (14 weken) en dat is toch wel het leukste speelgoed.

Qua karakter is het een pittige dame. Ze laat heel duidelijk weten wat ze wel en niet wil. Maar het is vooral een gezelschapsdier. Wil er altijd bij zijn als er andere mensen zijn (ook op het kdv).

Merle is vandaag precies 10wk. Ze lacht als je tegen haar praat maar nog zonder geluid. Ze vind het prima om even een tijdje in de box te liggen of in haar wipstoel te zitten met speelboogje erboven.
Maar alles gaat nog zonder geluid.
Ze is verder eigenlijk heel rustig...behalve als er echt wat aan de hand is. Dan kan ze echt een enorme keel opzetten. Zelfs de kat gaat dan op de vlucht :)

Kan haast niet wachten dat Merle ook meer geluidjes gaat maken.

xxx

Lars ligt heel graag in de box. Hij speelt dan met zijn rammelaartje of is aan het lachen naar de mobiel. Mobiel vindt hij vaak na 5 minuten ook niet meer zo leuk en dan zet ik hem uit.
Maar hij kan zich goed vermaken, lacht voluit ook in zijn eentje :)

Verder brabbelt hij er al flink op los en probeert inderdaad ook geluidjes na te doen.
Dit lukt soms al aardig.
Wat ook heel grappig is, is dat als ik reageer op ieder geluidje en daarna stil blijf dat hij me dan heel lang aan gaat staren en dan weer heel voorzichtig een geluidje maakt. Als ik daar dan weer op reageer dan schatert hij het uit, heerlijk.

Hij kan ook een behoorlijke driftkikker zijn, vooral als hij zijn eten niet snel genoeg krijgt. Maar ook daar kan ik van genieten. Vooral als hij dan probeert de fles te pakken en naar zich toen wil trekken. Hij drinkt dan de eerste slokken super gulzig en dan komt er weer rust in de tent :)

Vandaag bracht ik hem weg naar het kdv en was hij zelfs heel even verlegen, duwde zijn koppie tegen mijn borst aan, zo schattig. Daarna weer een big smile..

Leuk om te lezen hoe al onze kindjes zich aan het ontwikkelen zijn!

Liefs Kim

Terug
Bovenaan