spelen voor of na voeding

Hoi meiden,
Ik vroeg me af hoe jullie dit doen. Ravi is overdag steeds meer wakker en vind het natuurlijk erg fijn als we met hem spelen. (we zijn allebei verliefd geworden op het veel te dure speelgoed van lamaze :S) Maar nu vroeg ik me af wanneer jullie met jullie kindjes spelen. Soms word hij opeens wakker en dan wil hij er gewoon uit en wil dan na de tijd meestal wel weer even slapen dus dat is dan niet zo'n probleem.
Het is nu alleen vaak zo dat hij al een tijdje (half uur of drie kwartier) voor zijn flesje al wakker word en dan haal ik hem er uit om te spelen. Is wel zo fijn want dan krijgt hij aansluitend zijn fles en is dan weer zo moe dat hij wil slapen. Dit doen we eigenlijk sinds drie/vier dagen. Maar toen was mijn vriendje altijd thuis en dan kon de een nog even met hem spelen en de ander maakte dan de fles klaar. Zo voorkom je onnodig huilen. Maar nu ik alleen ben overdag is dat toch een stuk lastiger. Hij wil absoluut niet in de box liggen, gaat dan meteen huilen. Om hem nou eerst weer in zijn bedje te leggen, dan fles te maken en hem er dan weer uit te halen lijkt mij ook zo lastig. Spelen na de voeding is hij weer helemaal wakker en wil hij eigenlijk niet meer slapen.

Hoe doen jullie dit?
Liefs

Aniek speelt na de voeding. ze vind de boxmobiel heel erg mooi zolang ik hem maar elke keer weer aandraai. zo hou ik mijn handen even vrij.. ze vind het nu ook heerlijk om buiten in de wagen te liggen en een beetje rond te kijken. Aniek drinkt meestal om de 3/4 uur. afgelopen dagen met het warme weer kwam ze wat vaker..
Als ze eerder wakker is, krijgt ze eerder te eten. dat vind ik heel fijn aan bv..

Hoi hier ook voor en na de voeding spelen. Als hij leuk aan het spelen is, dan laat ik het zo, en probeer ik de voeding wel even uit te stellen tot het eetmoment. Soms ben ik dan net even te laat en moet hij huilen. Speen helpt dan wel even. Tja moet hij evenwachten. Hier slaapt hij veel minder, en als hij slaapt dan zijn het kleine slaapjes.
Ze komen ook wel op de leeftijd dat ze minde gaan slapen. Ik merk wel aan de huilt als hij wilt slapen, dan breng ik hemook meteen naar bed om overprikkeling te voorkomen

Succes

Ik doe uit bed, verschonen, fles, dan samen spelen en dan nog even in de box, had gelezen dat ze zo alleen kunnen leren spelen en dan bij de eerste tekenen van vermoeidheid hup weer in bed.
Kun je niet als je hem uit bed haalt meteen de fles den en dan spelen, ook al eet hij dan wat eerder uiteindelijk heb je dan ook kweet een ritme of niet? Bij mij huilt ze ook wel is hoor als de fles nog niet klaar staat maar ik kan er steeds beter tegen ;)

Als Luana een fles wil en ik moet hem klaarmaken dan leg ik haar even in de box. Dan huilt ze wel, maar ja ik moet toch die fles maken. En een beetje huilen mag best hoor. Hier wisselt het. Meestal is het spelen/fles/soms spelen/slapen etc. Als ze moe is merken we dat snel genoeg.

Liefs ciomama

Jake is ook steeds meer wakker. Ik verschoon hem na de eerste borst. Hij wil dan niet meteen weer de tweede borst dus heb ik mooi even de tijd om te spelen. Na de tweede borst speel ik weer even met hem maar dan wel wat anders. Gaat goed bij ons. Hij is nu toch al snel 1 uur à 1,5 uur wakker, werk met eten erbij. En ik laat hem ok werk even alleen als hij in de box ligt. Maar vervelend dat ravi niet in de box wil. Even terug in zijn bed lijkt misschien wat omslachtig, maar je moet toch ook even je ding doen.

Succes

Caileigh slaapt na haar fles 's ochtends nog een paar uur door, maar daarna beginnen de hazeslaapjes. We zijn nu ook echt weer aan het zoeken hoe we hier het beste mee om kunnen gaan. Als ze eerder wakker is dan de fles, spelen we even wat met haar maar leggen haar ook in de box te spelen, zodat ze ook leert dat ze zich alleen moet kunnen vermaken. Dit gaat haar wel goed af hoor. Als we haar zien gapen leggen we haar weer in bed, soms slaapt ze dan heel even, maar geregeld dat ze dat ze weigert te slapen. Ook na de fles van 1900 ging ze normaal redelijk snel weer slapen, maar tegenwoordig wil ze entertainment tot een uur of 21 en dan kan ze haar luiken echt sluiten.
En dat ze even huilen als jij de fles klaar maakt, tja dat moet dan maar hoor. Je hebt maar één paar handen en dat huilen kan geen kwaad :)

Het is heel erg afhankelijk van je kindje wanneer je hem laat spelen.
Wat ze mij geleerd hebben is wat babyxxx zegt:
Slapen-verschonen-drinken-knuffelen-alleen spelen- slapen enz.
Zo weet je kindje waar het aan toe is. Door te laten spelen na de voeding is je kindje fit genoeg om te drinken en heeft nog geen energie met andere dingen verspeelt. Maar dit is natuurlijk per kind wel verschillend...
Maar even huilen is niet erg hoor! Je kindje moet ook leren alleen te spelen...

@aviya: als je dochter alleen hazeslaapjes doet overdag zou je misschien kunnen inbakeren. Sommige kinderen kunnen de prikkels niet goed verwerken en kunnen hierdoor moeilijk in slaap komen. Mijn zoontje maakte zichzelf door zijn zwaaiende handen steeds wakker. Probeer eens te observeren hoe het komt dat ze steeds wakker wordt, overleg anders met cb of inbakeren een idee is...

Terug
Bovenaan