spenen vraag

Hallo,

Wie van jullie geeft er borstvoeding en is ook al in de eerste week de speen gaan geven?
Bij mijn vorige kindje mocht dit gelijk van de kraamverzorgster en ging het ook prima, hij bleef goed drinken en had een speen. Nu zegt de kraamverzorger dat ik het echt niet moet doen. Maar ik heb een meisje dat heeel erg zuigbehoefte heeft en nu geven we steeds de pink, maar ja het is ook zo fijn om je handen vrij te hebben!!

Dus hoe doen jullie dit( de mensen die borstvoeding geven)

Hoi,

Ik geef zelf geen borstvoeding.Ik zou zelf denk ik de speen geven op het moment dat ze erg onrustig is(zuigbehoefte heeft),en dat beperken.Spenen zijn er niet voor niets moet je maar denken.En elke kraamverzorgster zegt waarschijnlijk net iets anders..
Ik zou gewoon je eigen gevoel volgen..

Liefs Elma

Hoi,

Ik geef zelf geen borstvoeding.Ik zou zelf denk ik de speen geven op het moment dat ze erg onrustig is(zuigbehoefte heeft),en dat beperken.Spenen zijn er niet voor niets moet je maar denken.En elke kraamverzorgster zegt waarschijnlijk net iets anders..
Ik zou gewoon je eigen gevoel volgen..

Liefs Elma

Gewoon doen wat jij denkt dat goed is!
Wij hebben bij onze eerste ook vrijwel gelijk een speen gegeven. Dit trouwens op aanraden van zowel kraamhulp als lactatiedeskundige omdat gedacht werd dat ze teveel zou sabbelen aan de borst, en daarom niet effectief dronk.Ook Jasmijn heeft een speen. Beide dames hebben een grote zuigbehoefte en bij beide was geen zuigverwarring.

(Elma heeft trowuens een goed punt; iedere kraamverzorgster zegt net weer wat anders!)

Hoi hoi,

Als Jolijn gewoon goed drinkt aan de borst en het trucje zogezegd doorheeft kan je gewoon de speen geven hoor. Daar raakt ze ws echt niet van in de war. Als dit wel zo is merk je dat gauw genoeg met drinken en stop je de speen gewoon even.

Ik heb het destijds ook gewoon gedaan gedaan. Ook al een flesje geoefend in de kraamweek. Hij dronk prima uit de borst dus dan kan dit wel.

Veel succes!

Ik ben een aprilmama, zwanger van de 3e, en wij hebben altijd gelijk spenen gegeven ivm zuigbehoefte. Vooral als ze onrustig zijn in de avond. Dat ging prima met de bv!

Terug
Bovenaan