spenen vraag

Ik ben met 2,5 week de fopspeen gaan geven, na overleg met de wijkverpleegkundige. De verwarring ontstaat volgens mij alleen als je een fles gaat geven waar dus melk uitkomt. Op het moment dat Oliver echt honger heeft dan werkt een fopspeen echt niet meer namelijk...
Na 4 weken borstvoeding kan je beginnen met flesjes, dan zou de verwarring niet meer op moeten treden... Dit volgens de borstvoedingscursus van borstvoeding natuurlijk, vrijwilligersorganisatie...

Groeten Linda

Ik ben met 2,5 week de fopspeen gaan geven, na overleg met de wijkverpleegkundige. De verwarring ontstaat volgens mij alleen als je een fles gaat geven waar dus melk uitkomt. Op het moment dat Oliver echt honger heeft dan werkt een fopspeen echt niet meer namelijk...
Na 4 weken borstvoeding kan je beginnen met flesjes, dan zou de verwarring niet meer op moeten treden... Dit volgens de borstvoedingscursus van borstvoeding natuurlijk, vrijwilligersorganisatie...

Groeten Linda

Hi,

Ze zeggen dat er speen/tepelverwarring kan ontstaan... Dat zal vast per kindje verschillen.

Wat ik nog van onze oudste weet, is dat er meerdere soorten spenen zijn. Toen werd mij gezegd dat je het beste de kers vorm kan geven (twee bolle kanten aan beide zijdes), omdat die het meeste op een tepel lijkt. Die Dental-spenen zijn anders van vorm. Of het waar is, weet ik dus niet, maar dat wat het advies toen. En dat ging bij onze oudste goed.

Succes.

Gr. Tamara
(februari forum)

Hoi Tamara

Mijn zusje had precies het zelfde en werd er moe van de hele dag met dr pink in zn mond te zitten, toen dat vrouwke weg was heeft ze gelijk de tut gegeven en hij doet het prima... met tut en ook aan de borst!!! babys hebben nou eenmaal zuigbehoefte dus als jij vindt dat je speen moet geven gewoon doen!!!

Groetjes Joyce

Terug
Bovenaan