sperma tijdens de zwangerschap

Hoi iedereen!

Ik heb misschien een beetje een rare vraag..
Momenteel ben ik zes maanden zwanger. Wanneer mijn man en ik seks hebben gehad, ga ik daarna altijd naar het toilet om "uit te lekken" zodat er geen spermabank in mijn vagina achter blijft.
Nu komt het soms voor dat ik te moe ben of echt geen fut meer heb om uit bed te komen om naar het toilet te gaan.
Nu zie ik daar niet zo'n probleem in, maar mijn man heeft er zijn twijfels over.
Hij drinkt geregeld wat alcohol en hij rook ook iedere dag een jointje.
Nu is hij bang dat deze "rommel" ook in zijn sperma zit en bij de baby terecht kan komen als ik na de seks niet naar het toilet ga.
In hoeverre heeft hij daar gelijk in?

Alvast bedankt!
Groetjes, Lara

Geen idee maar je moet sowieso naar het toilet na seks omdat je anders het risico op blaasontsteking hebt. Zeker zwanger ben je daar nog vatbaarder voor

Het is inderdaad belangrijk om te plassen ivm blaasontsteking. Verder durf ik niet te zeggen of zijn sperma schadelijk is voor de baby. 

Sperma is niet schadelijk voor de baby. Je baarmoeder is helemaal afgesloten. Alleen wat in je eet en wat in je bloedbaan zit, komt bij de baby terecht. 

Je baarmoeder is afgesloten met een prop zodat er niks bij kan komen dus nee dat kan naar mij weten geen kwaad... 

Sperma is niet schadelijk want kan niet bij baby komen. En je MOET niet naar toilet na geslachtsgemeenschap alleen als je snel last hebt van blaasontsteking kan het handig zijn om te voorkomen. Als je moe bent en lkkr wil blijven liggen of meteen gaan slapen moet je dat lkkr doen. Wat je evt kan doen is een washandje en handdoek klaar leggen dat je je ecen kan oofrissen zonder naar toilet te gaan.

Jij moet helemaal niks. Wat je man wel moet doen is zich druk maken om zijn eigen gedrag. Vader worden en dan iedere dag een jointje opsteken. Lekker voorbeeld. .

Hi iedereen! Echt heel erg bedankt voor alle snelle en hulpzame antwoorden!
@Dienekenogwat, echt heel erg bedankt voor je goede antwoord, uitleg en "oplossing"!

@Biebsie, wat jij zou "moeten" (hoe je dat woord zelf zo mooi gebruikt) doen is niet gelijk een vooroordeel trekken. Mijn mijn rookt namelijk iedere dag een jointje op medisch advies van zijn arts. En hij zal dit uiteraard niet voor de neus van ons kindje gaan doen en ook zeker niet bij het kindje in de buurt.
Dus moest je nog eens reageren op een vraag, geef dan gewoon antwoord op de vraag. Heb je iets anders te melden over verdere tekst die bij de vraag staat, stel er dan een vraag over in plaats van gelijk je eigen conclusies te trekken en er van uit te gaan dat mijn man slecht bezig is.
Zo vooroordelen, een lekker voorbeeld voor je eigen kinderen.

Terug
Bovenaan