sperma tijdens de zwangerschap

Hi Lara,
De andere dames hebben gelijk, je bent gewoon beschermd voor dit soort dingen. Alleen als jij alcohol zou nuttigen of zou roken, dan zou het schadelijk zijn aangezien het dan in je bloedbaan terecht komt en die staat in directe verbinding met de baby. Je baarmoeder is afgesloten door middel van een slijmprop EN de vliezen! Dus mocht je straks op het einde je slijmprop verliezen, dan wordt de baby nog steeds door de vliezen beschermd. Als je vliezen zijn gebroken, dan mag je ook geen seks meer hebben omdat er dan infectiegevaar is, maar dat geldt voor iedere vrouw - niet alleen voor jouw situatie.
Wij hebben thuis altijd inderdaad een handdoek of tissues naast het bed liggen, zodat ik mezelf kan opschonen. Maar meestal ga ik daarna toch altijd nog naar de wc, omdat ik toch wel moet plassen ?

Misschien handig om dat soort info te vermelden in je tekst. Dat scheelt namelijk antwoorden zoals de mijne :) 

Ik heb namelijk een niet al te best beeld van blowers, aangezien mijn eigen broer verslaafd is en een potje van zijn leven maakt. 

JomieJW, Heel erg bedankt voor je duidelijke antwoord! Zelf had ik al een vermoeden dat de baby beschermt zit en dat het alleen kwaat kan als ik het zelf tot mij zou nemen. Maar voor de zekerheid toch maar even vragen he :) Bedankt!

Biebsie, eigenlijk wilde ik het niet vermelden omdat ik het toch een beetje te persoonlijk vind. Maar met de reactie die je gaf heb ik het er dan toch maar bij vermeld.
Ik ken in mijn omgeving ook verslaafden waar ik het ook niet zo mee eens ben, hoewel je natuurlijk nooit de achtergrond weet en dergelijke. Maar daarbij wil het nog niet zeggen, dat iedereen die wel eens blowt er een potje van maakt of gelijk een slecht voorbeeld is.
In ieder geval bedankt voor je reactie! Dat stel ik op prijs.

Het is voor iedereen gezonder om na seks te plassen, en het is een feit dat je sowieso vatbaarder bent voor blaasontsteking tijdens de zwangerschap. Ik persoonlijk zou het risico niet willen lopen. Maar idd, je moet niks. Je kan bacteriën laten zitten in je blaas de hele nacht. 

Terug
Bovenaan