Spetter.. spatter.. spater..

.. lekker in het water!! :p

Hallo mama's, ik vroeg mij af hoe.. hoe vaak.. en hoe lang jullie kindjes in bad gaan. Zijn er nog grappige liedjes die jullie in bad zingen? Of andere leuke rituelen?

Aquafina gaat nog steeds om de dag in bad en alleen in het weekend (dus of zaterdag of zondag) was ik haar haartjes met shampoo. Ik had voor haar geboorte de Natusan Baby "First Touch" producten gekocht en de shampoo is nog steeds half vol! Voor bad en lotion gebruik ik nu andere producten.

Ze gaat in de avond voor het slapen in bad. Ik wilde eerst in de ochtend, maar met het oog op mijn studie in September denk ik niet dat ik daar het puf voor kan opbrengen, zo net voor colleges.. :)

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.. gewoon om weer 's wat over je kleine snuiterd te kunnen vertellen.. :p

bij ons gaan ze om de dag.
Mare zit nu in de badring en Jade erbij, samen in het grote bad. ze hebben mijn liedjes niet meer nodig haha, dikke pret met zn tweeen.
wij zingen op de melodie van ik zag twee beren, ik zag twee vlooien water gooien, ik zag twee poezen samen douchen en ik zag twee katten water spatten. dit gaat gepaard met veel gespetter!!! erg gezellig. altijd savonds eigenlijk.

hoi,
Luke heeft geregeld last van eczeem en droge huid, waardoor we hebben besloten dat hij 1 keer in de week in bad gaat met lekkere badolie en de rest van de dagen wordt gewassen (en 1 dag in de week gaat hij normaal gesproken een half uurtje weken in het zwembad). We hebben meestal de radio aan tijdens het bad of we zingen de liedjes van de zwemles.
Het 1x/wk in bad resulteert ook in een eens per week keurig gedweilde badkamervloer :)
Vandaag kreeg hij het zelfs voor elkaar om met zijn handen in het water van de waskom te slaan. Hij vond het geweldig.
@Ly: een nieuwe studie of was je daar al aan bezig?

Chris gaat elke avond in bad, altijd eerst even helemaal nat maken met de douche en daarna altijd het liedje 'alle eendjes zwemmen in het water', verder spettert ook hij heel wat af en gooit hij speeltjes over de rand om ze vervolgens weer te pakken. Na 10 min gaat hij er uit. Elke 3 - 4 dagen worden zijn haartjes gewassen.
Na het afdrogen smeer ik hem in met vaseline, anders krijgt hij rode bultjes.
Wij gebruiken veelal zwitsal producten, maar die van Lief! ruiken ook erg lekker :)

Lotte gaat een keer of 3 per week in bad, haren wassen moeten we nu wel elke keer doen, want ze smeert graag pap en fruit in haar haar.
Ook wij zingen nog graag liedjes tijdens het badderen. Ook de vlooien die water gooien enz. en vergeet niet de dassen die haren wassen, maar ook alle eendjes zwemmen in het water, en spetter. spetter spat, ik word klets kledder nat.

Sofie gaat elke dag in bad, tenzij het niet uitkomt. Als we bijvoorbeeld laat thuis zijn, zoals vandaag. Heel de badkamer is dan nat. Ze vind de bad eendjes het aller leukst! Alle liedjes die ik hier lees zijn wel bekend! Haar haren was ik 2 a 3 in de week.

Stijn gaat om de dag in bad of mee onder de douche. Meestal 's avonds door de laatste fles, maar als het zo uit komt dan ook wel eens 's morgens in het weekend bijvoorbeeld.

Eigenlijk heb ik er nooit bij na gedacht dat je liedjes kon zingen tijdens het badderen :$ *schaam* maar heb weer wat leuke ideetjes opgedaan.

Wij doen dit ritueel wel altijd samen, gezellig met zijn drietjes dus :)

Ik was Stijn elke keer als wij douchen of in bad gaan, gezien inderdaad de pap, groente, fruit of de zwitsal haar lotion. Verder gebruik ik eigen merk kruidvat zeep ook om de haren te wassen.

ow ja Stijn vindt zwembaden geweldig, helaas is dat vanwege tijd - en energie gebrek alweer een tijdje geleden. Na de vakantie wil ik op baby zwemmen o.i.d. gaan.

Terug
Bovenaan