Spetter.. spatter.. spater..

Viviënne heeft een heel droge huid waardoor ze van de huisarts maar 2x per week in bad of onder de douche mag.1x per week gaat ze naar babyzwemmen en dan douche ik daarna samen met haar, Thuis zit ze vaak met haar badring onder de douche en dat vindt ze heerlijk. Dan was ik ook haar haartjes en met zeep van zwitsal. De andere dagen was ik haar met water.
Liedjes zingen doen we wel maar is niet nodig want ze vermaakt zich prima met de knoppen van de badring.
@reisa, wat een leuke variant op k zag 2 beren, kunnen we hier ook wel eens uit gaan proberen :)

we hebben geen vaste regelmaat met het badderen, Renske en Julia gaan wanneer het nodig is elke dag en anders om de 2 a 3 dagen. maar ook zit er wel eens langer tussen maar dan hebben we het druk en zijn we het vergeten.

renske en julia passen nog net samen in bad en dat is een groot feest samen. renske zingt dan liedjes die ze geleerd heeft bij het babyzwemmen..

Hanna gaat de ene dag in bad samen met Thomas, de andere dag onder de douche. In beide gevallen zit ze in de badring.

Geen tijd voor zingen en dergelijke, ik ben meestal de politieagent en moet voorkomen dat Thomas het kleintje verzuipt met bekertjes water in het gezichtje gooien en dergelijke.
Hanna vind samen in bad leuk, Thomas niet, als hij maar flink kliert halen we Hanna snel uit bad denkt hij dan waarschijnlijk. Tegenwoordig laat ik mn man er maar bij zitten, ik vind het niet altijd leuk om bij te zitten.

ik gebruik neutral in bad, ivm eczeem. zondag bij mijn ouders beetje zwitsal in bad gedaan en nu weer openplekjes en jeuk... mmm niet doen dus. hij gaat om de 2 dagen in bad en vaak op zaterdag ochtend even onder de douche (vindt ie leuk, maar door de week geen tijd voor...) dus 1 a 2 keer in bad en 1 keer douchen. komende week gaan we weer zwemmen dus dan skippen we 1 keer badderen of douchen (hij vindt het alleen zo leuk!)
liedjes:
het regent, het regent de pannetjes worden nat (en dan van boven af water naar beneden gieten...)
en ik vind het liedje van Alfred jodokus kwak (Herman van Veen) ook zo leuk: spetter pieter pater spetter in het water...

Niek gaat meestal samen met zijn grote broer Coen in de douchebak. Wij hebben een diepe douchebak, antislipmatje erin, ideaal!!! Meestal zijn ze vooral met elkaar aan het ruzieen om de speeltjes, dus gaat Niek er al redelijk snel weer uit.

Meestal gebruiken we niets in bad. 1x per week haren wassen met babyshampoo (Etos). Als hun huidjes erg droog zijn dan gebruiken we Balneum badolie (extra vettend). Erg duur, maar echt een aanrader voor alle kindjes met eczeem/droog huidje (op advies van onze huisarts)! Met Zwitsal zitten ze bij ons ook gelijk onder de droge jeukplekken.

Niek gaat 2 a 3x per week in bad, Coen gaat om de dag.

Ik ben benieuwd hoe Niek straks op vakantie het zwembad vindt. Hij heeft nog maar 1x gezwommen en toen vond hij het wel oke.

Terug
Bovenaan