spijt van een lekker broodje rosbief

he meiden, ja ik ben een keer heel dom geweest, was gister bij me ouders en ze hadden rosbief in huis , we aten tussen de middag broodjes en heb toen broodje rosbief op, sinds gister avond toen ik thuis kwam kreeg ik veel last van me maag en pijn in me onderbuik ( niet me darmen) , heb s avonds laat over gegeven en vanochtend ook weer, kan het van de rosbief zijn?

ik heb s avonds ook nog komkommer gegeten met kip en aardappels met jus en uitjes erin.

heb aan me schoonma gevraagt die zegt dat het een keertje niet echt uit maakt dat ik daar niet van kan over geven. maja voel me wel klote, me ma zei ik zal het niet meer in huis halen als jullie mee eten.

voel me klote erdoor, als het echt daardoor komt, en die pijn onder in em buik ook zal ik dan de verloskundige bellen of ff afwachten.

de pijn in me maag is al beetje gezakt maar die pijn rechts onder in em buik niet.

liefs
 
lijkt me sterk dat het helemaal mis kan gaan als je één keertje rosbief eet, wat niet mag. Kip zal toch ook niet echt bedorven zijn geweest als andere in je familie niet ziek zijn geworden?
Maar ja ik ben al ruim 15 jaar vegetarisch dus weet eigenlijk niks van deze dingen af. hahaha Vind vlees zo wie zo vies en zielig!
Maar toen onze moeders zwanger waren hebben ze ook gewoon van alles gegeten en dat is ook goedgekomen.
Hoop dat je snel weer helemaal beter bent.
 
Rosbief is rauw vlees en daar kan toxoplasmose inzitten. Dat is een parasiet. Bij een eerste besmetting kan je daar griepachtige verschijnselen (koorts, opgezette klieren) van krijgen maar de meeste mensen merken er helemaal niets van. Een eerste besmetting tijdens de zwangerschap kan ernstige afwijkingen bij het kind geven, vooral aan het einde van de zwangerschap, dan is de kans groter dat de parasiet het kind bereikt.
Echter, dat merk je pas nadat het kind geboren is, je krijgt er dus geen miskraam van. Het ziet er dus niet naar uit dat dit toxoplasmose is.

Wel zou ik rosbief mijden de rest van jouw zwangerschap, net als al het andere rauwe vlees, net als je van 1x onbeschermde sex zwanger kunt raken kan je kansrekeningstechnisch ook toxoplasmose oplopen bij het 1x eten van rauw vlees tijdens de zwangerschap. De kans is klein maar aanwezig en met grote gevolgen.

Wat het is geweest, misschien toch iets fout gevallen (al is die komkommerbacterie zeer onwaarschijnlijk), misschien gewoon stress/vermoeidheid. Ik lees uit jouw andere berichtjes dat je je vaak veel zorgen maakt. Probeer het van je af te zetten. Hoe moeilijk het ook is, maar óók door je zorgen maken heb je het hele proces van zwanger zijn niet in de hand. Het enige wat je kan doen is leven volgens de "zwangerregels" en hopen dat het goed gaat. Sommige dingen heb je niet in de hand.
 
he mama van 33008 ik neem het ook niet, pff bij me dochter heb ik alles netjes vanaf gebleven en nergens last van maja had ook druk met bruiloft enzo maar nu pff soms moet ik echt op em vingers bijten om er van af te blijven, en ik ga dat zeker nu doen, ik haal het juist niet in huis en me ma gaat het ook niet meer kopen als wij erzijn, ze wilt niet dat ik weer in de verleiding kom.

toch ebdankt voor je reactie

liefs
 
Terug
Bovenaan