<p>Hallo allemaal!</p><p>Als allereerst wil ik zeggen dat ik weet hoeveel vrouwen het niet lukt om zwanger te worden. Dit is mijn verhaal en ik moet het gewoon even kwijt omdat ik niet meer weet wat ik moet. Ik hoop advies te kunnen krijgen van jullie!</p><p>Ben nu 20 weken zwanger, ongepland en vriend is er vandoor gegaan. </p><p>Ik kwam er achter dat ik zwanger was nadat mijn ongesteldheid uit bleef, na een testje die bevestigde dat ik zwanger was veel gepraat met toen nog mijn vriend. Uiteindelijk kwamen we er niet samen uit en koos ik voor mijzelf en baby en ging hij zijn eigenweg. </p><p>Het was zeker ongepland maar eenmaal bekomen van de schrik die maar een nachtje heeft geduurd was ik er super blij mee. Ik ging er voor en ik voelde me al een echte mama. Ik hield van mijn kindje die ik nog nooit gezien of gevoeld had en ik wist zeker dat ik super gelukkig zou worden met een kleintje. Ik heb zowat alles al in huis en schreeuwde vol trots van de daken dat ik mama werd!</p><p>Dat gevoel bleef niet helaas.. opeens sloeg ik om en had ik niet perce spijt maar wel bang spijt te krijgen. Ik wil nog helemaal geen mama worden en ook niet een alleenstaande moeder. Ik wil momenten kunnen delen met een vriend die er ook van houd en samen trots kunnen zijn. Maar wil ik uberhaupt ooit wel een kindje? Ik wil nog vrijheid en doen waar ik zin in heb, vooral niet een verantwoording willen hebben voor een klein kindje.</p><p>Diep van binnen hou ik nog steeds van het kleintje en ik zou het ook echt niet willen afstaan. Maar ik wil ook geen mama worden. </p><p>Hoe kan ik wel zo omslaan. Ik voel me totaal niet gelukkig meer en ik schaam me voor hoe het loopt. Ik vind het moeilijk om over het kleintje te praten omdat ik er totaal niet klaar voor ben. terwijl ik in het begin nergens anders over kon hebben.</p><p>Ik ben zo ongelukkig en wil dit echt niet maar toch ook weer wel. Ik moet doen alsof ik gelukkig ben en kan niet goed over dit probleem praten. </p><p>Ik ben bang dat mensen dit verkeerd oppakken en niet begrijpen.</p><p>Ik hoop hier mee misschien advies te kunnen krijgen of misschien mensen die dit zelf ook hebben gevoeld?</p><p>Hopelijk gaat dit gevoel snel weg en word ik een gelukkige mama</p><p> </p>