Spinazie, mag je dat weer opwarmen?

Hoi,

Ik heb een vraagje. Mag je spinazie opnieuw opwarmen of nou niet? (kliekje) Ik heb al op de voedingcentum site gekeken maar daar staat het niet bij. Weet iemand dit?

grt suuz 29,3 weken

Hoi Suuz,
Ik heb altijd geleerd dat dit niet mag vanwege 'giftige' bestanddelen die dan vrijkomen.... Maar laatst hoorde ik dat dit weer een fabeltje is. Ik weet het dus eigenlijk ook niet. ik zou zelf het zeker voor het onzeker nemen en het niet doen.

Groetjes Mickey (35,6 wk)

Dank je. Ik had ook meerdere dingen gehoort, vroeger werdt het gezegt dat het niet mog. Maar idd het zekere voor het onzekere gooi ik het maar weg.

grt suuz 29,3 weken

Hoi,
nee spinazie kun je beter niet opwarmen. Spinazie bevat namelijk nitraat en dat wordt bij verwarmen omgezet in nitriet. Hiervan kun je ondermeer hoofdpijnklachten krijgen.

groet van Else

Haihai,

We hebben toevallig gister nog spinaziestamp gegeten en hadden natuurlijk nog over,maar heb het ook niet durven opwarmen!Dus doe maar voor de zekerheid gewoon niet!

groetjes wen

hoi,

laatst was er op tv een programma over fabeltjes en daarin werd verteld dat je spinazie gewoon kunt opwarmen want het is een FABELTJE

maar als je het niet vertrouwd moet je het gewoon niet doen

groetjes moekje

hoi,

Volgens mij is het niet verstandig om spinazie op te warmen! Lijkt me trouwens ook niet zo lekker .

Als je iets niet zeker weet, dan denk ik dat je je gevoel moet volgen en het gewoon niet moet doen!
Lekker iets anders koken,
veel plezier.
groetjes  Sandra

Ik heb altij dgeleerd at je het niet mag opwarmen. Toch kun je babyvoeding-potjes met spinazie krijgen. Dat is toch ook eerst gekookt, afgekoeld en in een potje gedaan om thuis weer op te warmen?

Ik heb wel begrepen dat de "verboden" combi vna spinazie en vis onzin is, en dat dat dus prima kan.

Maar zelf warm ik spinazie toch nog steeds niet op.

greet

Terug
Bovenaan