Spiraal en zwanger?

<p>Hey hallo!</p><p>Ik heb even een vraagje. Ik heb sinds bijna een jaar een koperspiraal. Dit alles gaat opzich goed, buitenom de pijn van de menstruaties (jeetje mina). Nu ben ik 31 januari voor het laatst ongesteld geweest. Mijn cyclus is de afgelopen maanden wat rommelig en onregelmatig geworden. Geen idee hoe dit kan. <br /><br /></p><p>Ik heb mijn eisprong gehad, aangezien ik dit altijd voel. Echter heb ik nu sinds 4 dagen zo’n last van menstruatiekrampen, onwijs misselijk, last van mijn borsten (het ergste) en ben ik zo duizelig. Ik heb dit nog niet eerder gehad en ben dus al naar de huisarts geweest en zelfs naar de huisartsenpost, omdat ik het niet kan plaatsen.</p><p>Bij de huisartsenpost hebben zij een zwangerschapstest gedaan, deze was negatief, alleen testte zij om 21:00 uur savonds en ik geloof niet dat zo’n test betrouwbaar is als je het EN zo laat doet EN aangezien het dan (als ik zwanger ben) veel te vroeg is om te testen. <br /><br /></p><p>Ik ben echt het spoor bijster en ik heb al een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog, maar kan dit? Zwanger worden door jouw koperspiraal heen? Ik heb zelf nog een test gedaan en die was pas na een dag positief, wat ik dus niet mag beschouwen als positief en dat is ook niet betrouwbaar.</p><p>Kan iemand mij misschien verder helpen?</p><p> </p>
 
He wat rot voor je zeg!

Ik weet niet of je door de koper spiraal heen zwanger kan worden. Maar je zou wel morgen ochtend met je eerste urine kunnen testen.
Wanneer je nog niks hebt gedronken enz. Zou dan voor de zekerheid ook een early test doen!

Clear blue heeft testen waarop digitaal ‘zwanger’ of ‘niet zwanger’ komt te staan, dan hoef je ook niet te turen naar een lijntje. Sterkte!
 
Kans op zwangerschap bij de koperspiraal is niet echt groot, maar onmogelijk is het nooit. Wat wel haast onmogelijk is dat je nu al klachten zou hebben van een eventuele zwangerschap, als je 31jan nog ongesteld was. Klachten bij zwangerschap komen door hcg, en dat is sowieso nog niet aanwezig. Ik zou er dus voor mezelf niet van uitgang zwanger te zijn. 
 
Het kan zeker. Kans is groter dan bij een hormoonspiraal. Net als de kans op een bbz beduidend groter is bij een koper. 
Ik spreek uit ervaring. De gevolgen kunnen zeer onprettig zijn, dus zeker aandringen dat ze een zwangerschap /bbz uitsluiten! 
 
Bedankt voor al jullie reacties! Onwijs fijn. Ik heb nog geen test gedaan, aangezien ik vanmiddag een afspraak heb staan bij de gynaecoloog. Ik neem aan dat ik niet zwanger ben, aangezien ik inderdaad 31 januari nog ongesteld ben geweest en 5 januari nog een inwendige echo heb gehad en daar zagen ze dat ik niet zwanger was. Het zou erg raar zijn als ik dan nu ineens zwanger ben en al klachten heb. Toch vind ik het zo'n vreemd verhaal...
 
Ik heb overigens gisteren wat donkerbruin bloedverlies gehad en vanaf gisteravond ONWIJS misselijk. Het zou ook kunnen zijn dat de spiraal niet goed zit, alleen dan zou ik geen last hebben van deze klachten, aangezien een koperspiraal zonder hormonen is. Ik zit met zoveel vragen, hahaha. 
 
Terug
Bovenaan