Spiraal niet gevonden

Eva, hoezo kan de huisartsenpost niets voor je betekenen? 
Toen ik doordat mijn spiraal niet goed zat een bbz kreeg met alle gevolgen van dien, was het júist die HAP die handelde. 
Als ze je niet snel genoeg via de reguliere weg helpen zou ik daar dus wel bellen en mijn klachten aandikken. Neem aan dat ze geen risico willen lopen op bloedingen nav een mogelijke bbz bij spiraal die niet correct meer zit. 
 
Precies om wat je zegt: het aandikken van de klachten. Ja natuurlijk, als je echt enorme buikpijn hebt dan kunnen ze daar wat doen, maar de HAP is niet bedoeld om je zin te krijgen als het niet snel genoeg gaat op de reguliere manier. Daar zijn genoeg andere, betere methodes voor. 
 
[quote quote=10546934]Eva, hoezo kan de huisartsenpost niets voor je betekenen? 
Toen ik doordat mijn spiraal niet goed zat een bbz kreeg met alle gevolgen van dien, was het júist die HAP die handelde. 
Als ze je niet snel genoeg via de reguliere weg helpen zou ik daar dus wel bellen en mijn klachten aandikken. Neem aan dat ze geen risico willen lopen op bloedingen nav een mogelijke bbz bij spiraal die niet correct meer zit. [/quote]Precies wat je zegt bij een bbz heeft de HAP gehandeld omdat de HAP bedoeld is voor SPOEDsituaties. Als iedereen naar de HAP gaat met dit soort situaties dan is er daar straks geen ruimte meer voor het behandelen van spoed
 
Klopt het is geen spoed en het is ook niet gevaarlijk. De gynaecoloog die ik sprak zei dat de spiraal er wel goed inzit ondanks dat ze hem niet hebben gevonden bij de ha. Hij is dan in de baarmoeder iets omhoog geschoven. En ik heb ook geen klachten en ook geen haast. Dit is zeker geen spoedje.
 
Nee ik wacht nog steeds op de brief om hem te laten verwijderen. Ik werk in het ziekenhuis en heb gewoon de gynaecoloog om advies gevraagd,  kon het niet laten  , k moet al zolang wachten en ik was ongerust.  Ze stelde mij gerust. 
 
Ik heb tweemaal een soortgelijke situatie meegemaakt, de eerste keer was ik ongepland zwanger (ook een bbz) en was mijn spiraal ongemerkt uitgezakt. Later, toen ik wel zwanger wilde worden en om die reden mijn spiraal wilde laten verwijderen, waren de touwtjes teruggetrokken in de baarmoeder, waar het spiraaltje nog steeds zat, maar de huisarts kon het spiraaltje dus niet verwijderen en ik moest ook naar de gynaecoloog. Ze hebben met een raggertje geprobeerd het spiraaltje eruit te krijgen, maar dat lukte helaas niet. Vervolgens hebben ze een slangetje met een camera en wat vloeistof gebruikt om de draadjes naar buiten te spoelen. Niet bijzonder comfortabel, maar ook niet heel vervelend (mijn eerste spiraaltje werd wegens overmatig bloedverlies verwijderd door de huisarts en vervangen (van koper naar mirena), en daarbij ben ik bijna flauwgevallen, wat dat betreft viel die laatste keer alles mee). Ik denk dat ik hooguit een kwartiertje bij de gyn ben geweest toen, maar dat is alweer even geleden.
Als het niet je intentie is om zwanger te worden zou ik op z'n minst aandringen op een controle of het spiraaltje op de juiste plek zit als je daar nog niet zeker van bent. 
Hopelijk kan je toch sneller terecht!
 
Terug
Bovenaan