Spiraal verwijderen ivm kinderwens

Hallo ciomama, Jessica en de rest....

Ik zal mezelf ook even voorstellen:

Ik ben Marga en ben 28 jaar. Heb een relatie van 12 jaar. (haha, lang he?!) We wonen daarvan 6,5 jaar samen. We zijn ook veel op stap geweest, verre reizen gemaakt, en vooral genoten van het onafhankelijk zijn!

Ook bij mij was het zetten van de Mirena een traumatische ervaring. Ik ben zeker niet kleinzerig, maar het zetten was echt heel erg pijnlijk. Vooral die tang die op je baarmoedermond moest... Bah!

Het is natuurlijk niet zo gek dat ik er nu een beetje tegenop zie, maar ach bevallen schijnt toch iets pijnlijker te zijn, haha.
Fijn om te horen, Ciomama, dat jij er niks van hebt gevoeld. Hopelijk is dat bij mij ook zo! En het zal ook wel een kwestie zijn van ontspannen!

Jessica, Jeetje wat erg dat het mis is gegaan! Dat is volgens mij het ergste wat je kan overkomen... Maar je moet de moed er wel inhouden hoor...
Hopelijk wordt je niet ongesteld...
Succes!

Liefs

Hey meid!

Het verwijderen valt erg mee!
Was er zelf ook erg bang van, maar je voelt even een rukje in je buik (krampje) en daarna is het weg.
Je kan wel een beetje navloeien...

Heel veel plezier!!

Thanks Burr voor je reactie.
Het kan niet erger zijn dan het plaatsen...
Al vind ik het natuurlijk nog erg(!) spannend.
Mag je wel meteen tampons gebruiken?

Liefs!

Hallo,

Ik heb gisteren mijn spiraaltje eruit laten halen, ook ivm een kinderwens. Ik vond het niet pijnlijk.
Probeer je zo goed mogelijk te ontspannen, dan is het minder pijnlijk.

Succes vrijdag!

Thanks meis. Moet zeggen dat ik niet meer zenuwachtig ben...
Heb je nu veel last van bloedverlies? En mag je wel tampons gebruiken??
Vind maandverband niet zo...

Liefs!

Ik geen bloedverlies gehad door het verwijderen van het spiraaltje. Maar nu, 2 dagen later wel. Ik denk (hoop) dat het mijn ongi is. Nu had ik ook met het spiraaltje maandelijks een klein beetje bloedverlies en als mijn berekening klopt dan is het ook mijn ongi. Zou wel mooi zijn.

Volgens mij mag je wel gewoon gelijk tampons gebruiken, maar zeker weten doe ik het niet, zal het gewoon ff vragen.

Is jullie eerste zwangerschap?

Ik neem gewoon een tampon mee, en dan zie ik wel of het mag ja of nee...
Ik hoop dat ik net zo snel ongesteld wordt als jij.. maar ik heb al 4 jaar het spiraaltje en ben nauwelijks ongesteld geworden. Wel wist ik wanneer het eigenlijk moest komen, want dan was ik chagrijnig, haha... Rond de 25ste vd maand...

Dit wordt onze eerste zwangerschap idd. Spannend dus... met een hoop vragen. :)
Schreef vanmiddag dat ik niet meer zenuwachtig was voor a.s vrijdag (verwijdering van spiraaltje) maar nu begint het weer te komen...bah...

Liefs!

Waar laat je hem verwijderen, bij de ha of gyn?
Ik heb het bij de gyn laten doen, moest daar naartoe voor een ander onderzoek, daar zag ik meer tegenop. Toen dat klaar was heeft hij gelijk mijn spiraaltje verwijderd.

Wat grappig dat je aan je humeur wist dat je eigenlijk ongesteld moest zijn.

Wij hebben al een dochtertje, toen werd ik snel zwanger. Ben benieuwd of het ons nu weer gegund is om snel zwanger te mogen worden. Vind het ook erg spannend weer.

Zou wel erg leuk zijn als jij ook snel ongi wordt en we samen opgaan. Met het verwijderen van het spiraaltje gaan we in elk geval wel redelijk gelijk op.

Laat je even weten hoe het is gegaan vrijdag?
Nogmaals succes

Terug
Bovenaan