Spiraal

Hallo Dames,
Een vraagje voor na de baby!! Heeft iemand ervaring met de mirena spiraal? Ben 14 weken geleden bevallen en het is met twee gezonde kinderen mooi zo. Nu lees ik net de bijsluiter en er staat veel info waar ik nou niet direct blij van wordt, bijwerkingen enz. Heeft iemand ervaring met de spiraal? Ga hem gebruiken implaats van de pil aangezien het een lage dosis heeft en daardoor minder bijwerkingen? (ik reageer nogal heftig op hormonen)
Hoor graag van jullie!
Groeten.
 
In plaats van de pil ben ik ook over gegaan naar een spiraal. Mijn ervaring is niet echt goed.... ben al 4 a 5 weken licht ongesteld....ga morgen naar de huisarts om te vragen of dit wel hoort.... Verder ging de plaatsen van de spiraal goed....
hieronder vind je een site van mirena voor meer vragen....
http://www.mirena.nl
 
Ik wilde ook graag de Mirena, het lijkt mij een fijn product. Maar, ik geef bv en er stond dat er hormonen in de moedermelk terug te vinden zijn. Ik wil niet dat later blijkt dat dat schadelijk kan zijn voor je kindje, dus ik heb besloten te wachten tot ik gestopt ben met de bv.
Succes ermee.
 
Ik heb ook een Mirena spiraal en mij bevalt hij juist wel goed.
Ik wordt netjes regelmatig ongesteld (maar dit heeft wel zijn tijd nodig gehad hoor.) In het begin werd ik op de gekste tijden ongesteld en kon ik niets meer. Ik had geen pijn, maar lekker babyzwemmen met de kleine was er niet meer bij.
Over het algemeen heeft het ongeveer vijf maanden geduurd voordat ik weer normaal ongesteld werd. Ik heb dan wel heel even wat menstruatiepijn, maar dat gaat dezelfde dag nog over.
Voor de rest niets te klagen.

Wel heb ik ooit van iemand gehoord dat als je de spriaal verwijderd en weer aan kindjes wilt beginnen, het dan heel lang duurt voordat je zwanger raakt. Ik heb nog gevraagd hoe dat kwam, maar mijn huisarts, gynacoloog en verloskundige waren niet bekend met dit probleem.

Maar voor de rest kan ik het iedereen aanraden. (heb je tenminste niet meer dat geklungel met die pil de hele tijd)

Succes ermee!!
 
Hoi Roos,

Wat voor bijwerkingen staan er dan op de bijsluiter?
Ik zit er ook over te denken een Mirena te nemen, want het is erg betrouwbaar en het schijnt dat je tijdens je menstruatie veel minder bloedverlies hebt dan normaal. Met de pil had ik altijd heel veel last van bijwerkingen en ik ben bang dat dat met zo'n spiraaltje ook zo zal zijn....
 
Hoi,
Ik heb ook het mirena spiraaltje gehad..was de 1ste 3 maanden ongesteld en daarna niet meer..door vele buikklachten heb ik hem laten verwijderen..dit omdat we toch nog een kindje wilde en binnen 14 dagen was ik zwanger...
Heb wel heel veel bloedingen gehad tijdens de zwangerschap of dat met het spiraaltje te maken heeft gehad dat weet ik niet..maargoed tis allemaal goedgekomen en we hebben er een prachtige dochter bij die inmiddels 5 maandjes jong is..
Opnieuw een spiraaltje laten plaatsen dat doe ik niet...heb er echt teveel last van gehad tis toch iets wat niet thuis hoort in je lichaam dus vandaar dat ie bij de ene perfect werkt en bij de ander niet..
Het laten verwijderen van het spiraaltje gebeurt in 1 sec. dus da's in iedergeval zo gepiept..
Het plaatsen vond ik minder maargoed je moet je ook ontspannen en dat valt niet mee ;op..
Groetjes Debby
 
Hoi pamela,
je vroeg me wat voor bijwerkingen er allemaal kunnen zijn, hoofdpijn, ontstekingen, acne, pijn in je buik en nog zo een paar. Eigenlijk het zelfde als bij de pil, terwijl me van te voren werd vertelt dat dat veel minder was. Trouwens hij kost 130 euro dus mocht je twijfelen koop hem dan niet voor je de bijsluiter hebt gelezen(zoals ik omdat hij in de verpakking zit) Misschien hebben ze er wel eentje in de apotheek ter inzage. Succes. (ik denk dat hij bij mij op de plank blijft liggen, heb nl ondertussen gehoord dat een ring(pessarium?) ook heel goed werkt..)Groeten
 
Terug
Bovenaan