Spiraal

Hoi, ik ben net als de eerste anoniem eerst een lange tijd licht ongesteld geweest. Nu ben ik netjes eens in de 4 weken een beetje ongesteld. Verder heb ik hem ook laten plaatsen 14 weken na de bevalling. Ik vond het niet pijnlijk.
Ik heb hem genomen omdat ik erg last had van de hoeveelheid hormonen. En van de pil kwam ik kilo's aan. Nu gaat het allemaal stukken beter!
Succes met je beslissing!!
Groetjes
 
Hoi,

Ik heb juist een spiraal laten zetten omdat ik van de hormonen van de pil af wilde: kortom, geen mirena, maar een gewone koperen spiraal. Geen moment spijt van gehad: hij kan langer blijven zitten dan een mirena, en toen ik zwanger wilde worden was dat beide keren binen 3 maanden gelukt.
Alleen de luxe van een mildere menstruatie heb ik niet.

groetjes,
Michelle.
 
Ik heb ook een mirena spiraal laten plaatsen, mijn dochtertje was een leuke verrassing maar de volgende wil ik wel graag plannen en ze kwam dwars door de (niet vergeten oid) pil heen.
ik geef wel borstvoeding maar ik moest iets want voor die tijd was ik zo een beetje elke 2 weken ongesteld met bij behorende buikpijn en dan lag ik drie dagen geveld en dat kan niet met zon kleine griet.
De gynecoloog zei dat de concentratie hormonen eigenlijk zo klein is dat het moet kunnen. en het is dus het een of het ander,

Succes
 
Ik heb na de geboorte van mijn dochtertje(nu 3 jaar) een mirena spiraal laten plaatsen. Dat is mij goed bevallen. Geen klachten, niet ongesteld.Wat ook wel weer fijn is. Ik heb hem wel door een gyneacoloog laten plaatsen, sommige huisartsen willen het ook wel doen. Maar ik vond het fijner om bij de gyneacoloog te laten doen. Nu ben ik 6 weken geleden bevallen van een zoon, en ik denk er over om weer een mirena spiraal te laten plaatsen. Ik las in je reacties dat iemand hoorde dat het lang kan duren voor je weer zwanger wordt na het verwijderen van de mirena spiraal. Nou bij mij was het gelijk weer raak. Dus dat zegt denk ik ook niks.

Succes met je keuze
 
Je schrijft dat je je gezin met twee kinderen wel compleet vindt. Dat vond ik dus ook na onze tweede.zij is inmiddels 17 weken en drie weken geleden heeft mijn man zich laten steriliseren. Want waarom zou alleen de vrouw voor dit soort zaken op moeten draaien. Ook ik wilde stoppen met de pil ivm de hormonen, kan er slecht tegen. Maar zo'n spiraal geeft ook hormonen af. Aangezien mijn moeder baarmoederkanker heeft gehad, wil ik eigenlijk niets meer met hormonen te maken hebben. De enige oplossing (afdoende) was dan ook dat mijn man zich liet steriliseren. Gelukkig was hij het daar ook mee eens. Nog een paarmaanden en dan mag ik stoppen met de pil. Ik kijk er naar uit!
 
Terug
Bovenaan