spiraaltje laten zetten.

hallo dames,
ik wil graag even een beetje informatie inwinnen over het spiraaltje.
ik zit er namelijk heel erg over te twijfelen omdat een vriendin van me er al 3 keer door zwanger is geraakt en het nu weer is.

maar aan de andere kant geeft het wel meer zekerheid en ook niet meer ongestelt zijn.
daarbij de volgende vragen::
--> is het inbrengen vervelend? (pijnlijk)
--> is de controle pijnlijk/vervelend?
--> kan je ook een verwijzing krijgen dat een gyn het doet? (vind mijn huisarts namelijk best wel een vieze vent!!!)
--> heb je er verder nog last van?

kelly vond zelf het inbrengen niet pijnlijk, de controle ook niet en volgens mij kun je een verwijzing krijgen maar wat betreft last heb ik wel ervaring mee. mijn man voelde de uiteinde wel bij het vrijen was niet fijn, spiraal daarom nogmaals geplaatst maar hielp niet echt en daarbij kwam nog dat ik er constant bloedingen had. de 1ste 14 mnd ging het goed geen druppel bloed maar daarn kwam ik er niet vanaf en uiteindelijk curettage gehad dus heb er zelf geen fijne ervaring mee maar wellicht andere wel

Van het plaatsen voel je amper wat van..
Ik hoef geen na controle dus daar kan ik niet over oordelen..
Jij kunt volgens mij gewoon naar de gyneacoloog in het ziekenhuis bellen voor het plaatsen ik heb mijn nacontrole bij de gyn gehad omdat ik in het ziekenhuis ben bevallen dus heb dat toen direct geregeld.

Over het zwanger raken tijdens antconceptie kan altijd ik ben zelf 2x door de pil zwanger geraakt ook al waren het verschillende pillen..
Voordeel van het spiraaltje is:
Je kunt het niet vergeten
Bij braken gewoon veilig

Nadeel eerste half jaar kun je erg onregelmatig ongesteld zijn

hmmm geen idee of het pijn doet... maar denk dat een bevalling veel pijnlijker is.

Hoop dat je veel informatie kan opdoen en dat je helpt een keuze te maken. ik was er ook over aan het twijfelen, maar in eerste instantie probeer ik gewoon eerst weer de pil.
(ben door de pil ook zwanger geraakt)

Ik vond het plaatsen niet heel prettig. Maar bij mij is er ook geen kind onderuit gekomen (keizersnee). Maar het duurt maar heel even. En in vergelijking met een dag weeën was dit een makkie...
De nacontrole moet ik nog maar gun zei dat dat heel erg mee zou vallen.
De gun die fedde eruit heeft gehaald heeft bij mij de spiraal gezet. Je kan volgens mij gewoon het ziekenhuis/ gyn bellen.
Ik heb de eerste week wat bleoding gehad en even wat vervelende pijn, verder niet.
Ik heb een koperspiraaltje, want wil geen hormonen.

Succes met je beslissing!

ja ik vind het heel erg moeilijk.
ik kan me nog maar nauwelijks herinneren dat ik veel pijn heb gehad. kan het me niet meer voorstellen..
heb nu dan de nuvaring. nog geen problemen mee.
hij werkt zelfs als ik ene eruit haal en meteen nieuwe erin (even uitgeprobeerd) wel heel licht bloedverlies. maar ik kreeg hem ook niet goed.

daarbij ben ik er niet zo van dat mensen me "van onderen" bekijken... ook al ben ik naar sauna geweest en heb ik een dochter.

Misschien beetje lullige vraag, maar hoe kom je door de pil heen zwanger, heb je hem dan wel trouw iedere dag op hetzelfde tijdstip ingenomen? of waren jullie grieperig, slordig o.i.d.?
(bedoel het niet lullig hor, maar zit nu aan de pil te denken maar wil nu echt effe geen 3e)

Liefs Marina

Terug
Bovenaan