@mini, soms heb je echt geen idee waarom de pil even niet zijn werk doet. Ik ben 2 keer zwanger geraakt door de pil heen (zelfs nog met condooms die helaas wel eens scheuren of lekken). En 1 keer met de mirena. Alledrie de zwangerschappen zijn geeindigd in miskramen. Maar zwanger worden met een mirena is wel een hele grote uitzonderingen. Ik ben 1 van de weinige gevallen die er bekend mee zijn.
@kelly je kunt vragen of de gyn hem zet. Die heeft hem bij mij ook 2 keer geplaatst. Het doet niet echt pijn, maar het is misschien een minuutje vervelend. (ik was nog nooit bevallen dus waarschijnlijk draai ik er nu mijn hand niet meer voor om) Als het goed is krijg je na een aantal maanden een controle of ie goed zit en dan ben je voor 5 jaar "veilig" Controle merk je niets van. Na het plaatsen kun je een gevoel hebben dat je ongesteld moet worden. Dat had ik beide keren een week of twee. Eerste half jaar misschien wat onregelmatig bloedverlies, maar meestal heb je daarna helemaal geen menstruatie meer. Ondanks dat het bij mij 1 keer fout is gegaan (na 4,5 jaar) zou ik als ik anticonceptie zou willen absoluut weer voor de mirena gaan.