spiraaltje niet te vinden bij Ha

Hoi,

Weet je zeker dat een kijkoperatie nodig is met dagopname? Vind het erg drastisch. Wat ik al vertelde, waren bij mij de touwtjes ook niet te vinden, maar gewoon met een tangetje was het floep eruit. Ze kunnen toch eerst met een echo kijken of hij nog goed zit? Hebben ze dat al gedaan? Aangezien je vertelde dat je alleen nog maar bij de HA was geweest...

ben ook bij de gyn geweest de dag erna.
de touwtjes van mn spiraaltje zijn omhooggegaan zeg maar. daardoor kunnen ze er nu niet bijkomen. ze hebben geprobeerd om met tangetjes en borsteltjes de draadjes naar beneden te halen maar dat lukte niet.

het was in eerste instantie de bedoeling dat ik een echo kreeg dat vertelde mn ha ook. maar toen ik bij de gyn was zei hij dat dat niet nodig was. dit kwam wel vaker voor en hij toverde de draadjes zo weer te voorschijn. hij deed het dagelijks en was een van de meest bedreven gyns die dit kon in het zh
alleen deze keer niet.
het schijnt allemaal wel mee te vallen vandaar dat het ook maar een dagopname is mag dus zo weer weg.
ben me alleen kapot geschrokken, had niet verwacht dat het zo zou gaan.
je verwacht dat je gaat liggen en dat ding is er uit. nou als ze dan 20 minuten aan het prutsen zijn ga je je toch afvragen wat er is.maar goed dat ding wordt er utgehaald en dan kunnen we eindelijk gaan klussen voor ons kindje

Beste Juppie,
Maak je niet te druk, misschien helpt mijn ervaring je? Bij mij was het Mirena spiraal gekanteld, waardoor de draadjes in de baarmoeder waren geraakt. Eerst heeft de gynaecoloog  geprobeerd ze met een tangetje te pakken te krijgen, dat mislukte helaas. Daarna inderdaad dagopname voor verwijdering m.b.v. een camera-tangetje (echt heel miniscule apparatuur!). Ik was best zenuwachtig en ik zal niet zeggen dat het pijnloos was, maar het viel me achteraf best mee. Je krijgt, tenminste ik wel, ook een verdoving in je baarmoedermond, die prik voel je even. Daarna moet de arts de baarmoeder fixeren in een soort tang en dat voel je ook. Daarna valt het reuze mee. Ook boeiend om mee te kijken op het scherm, het was zo gepiept. De truc is, zoals bij alle ingrepen: ontspannen. Want gespannen spieren (en de baarmoeder zit daar vol mee) verergeren fors. Vervolgens lieten ze me nog even liggen, bijgekomen met een kop thee en volgens mij stond ik een uurtje later weer -opgelucht- buiten.   Ik was alleen gegaan -niet bij stil gestaan-  en dat is misschien niet  zo handig. Maar ook dat is goedgekomen  hoor, want ik kon gewoon zelf weer auto rijden. Succes ermee!

Terug
Bovenaan