Beste Juppie,
Maak je niet te druk, misschien helpt mijn ervaring je? Bij mij was het Mirena spiraal gekanteld, waardoor de draadjes in de baarmoeder waren geraakt. Eerst heeft de gynaecoloog geprobeerd ze met een tangetje te pakken te krijgen, dat mislukte helaas. Daarna inderdaad dagopname voor verwijdering m.b.v. een camera-tangetje (echt heel miniscule apparatuur!). Ik was best zenuwachtig en ik zal niet zeggen dat het pijnloos was, maar het viel me achteraf best mee. Je krijgt, tenminste ik wel, ook een verdoving in je baarmoedermond, die prik voel je even. Daarna moet de arts de baarmoeder fixeren in een soort tang en dat voel je ook. Daarna valt het reuze mee. Ook boeiend om mee te kijken op het scherm, het was zo gepiept. De truc is, zoals bij alle ingrepen: ontspannen. Want gespannen spieren (en de baarmoeder zit daar vol mee) verergeren fors. Vervolgens lieten ze me nog even liggen, bijgekomen met een kop thee en volgens mij stond ik een uurtje later weer -opgelucht- buiten. Ik was alleen gegaan -niet bij stil gestaan- en dat is misschien niet zo handig. Maar ook dat is goedgekomen hoor, want ik kon gewoon zelf weer auto rijden. Succes ermee!