Spiraaltje verwijderen, menstruatie afwachten?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi, ik ben hier nieuw! Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben Linda - 25 jaar. As. Vrijdag gaat mijn spiraaltje eruit. Mijn vriend en ik hebben een kinderwens en willen aan ons eerste kindje beginnen. Super spannend en zenuwachtig voor vrijdag. Ben beetje bang dat ik té graag wil..

Ik heb al een hoop berichten en forums gelezen over zwanger worden na een spiraaltje, toch blijft t me een beetje onduidelijk of dat je de 1e menstruatie moet afwachten of niet. Lees namelijk verschillende verhalen... En zoja waarom dan precies?

Verder ben ik wel benieuwd hoe snel jullie zwanger waren na het verwijderen van een spiraaltje.

Groetjes Linda

Hoi Linda,

In principe maakt het niet zoveel uit. Het enige is dat als je ongesteld bent geweest ze makkelijker een uitgerekende datum kunnen berekenen.

Ik ben na het verwijderen van m'n spiraal na 6 mnd zwanger geworden. Helaas was dat een miskraam bij 9 wkn. Uiteindelijk is 4 jaar na het verwijderen van m'n spiraal onze dochter geboren. Maar ik ben vast geen gemiddelde, dus raak zeker niet ontmoedigd. Probeer gewoon van elkaar te genieten en wacht het eerste halfjaar rustig af. Er zijn zoveel leuke dingen in het leven en je hebt de tijd, je bent nog jong.

Succes!

Groet Anouk

Hoi Anouk,

Dankjewel voor je reactie! Wat fijn dat je nu een dochtertje hebt! Ja, gaan we ook zeker doen, ben alleen nu zo enthousiast dat zelfs vrijdag (morgen) me te lang duurt..

Groetjes Linda

Hallo Linda,

Ik heb gisteren mijn spiraal (Mirena) laten verwijderen. Verder geen last van gehad. Heb sinds vandaag een beetje bloed verlies. (Lijkt wel op oud bloed) ben benieuwd was de komende dagen gaat gebeuren. Hoop dat het je morgen ook mee zal vallen. Groetjes Ilona

Hoi Ilona,

Spiraaltje is zojuist verwijderd, t viel gelukkig reuze mee! Mezelf gruwelijk bang gemaakt omdat het zetten zo enorm pijnlijk was.

Ik ben idd ook benieuwd wat de komende dagen gaat gebeuren.

Ik heb de huisarts gevraagd hoe het zat met de menstruatie af wachten, zij zei dat je daar niet op hoeft te wachten. Het is voor de verloskundige makkelijker om dan termijnen te bepalen, maar als je zwanger wil worden dan wil je niet wachten. Wel zei ze dat het natuurlijk voor jezelf makkelijk kan zijn, omdat als je niet ongesteld wordt je niet weet of je nou zwanger bent of nog geen cyclus hebt. Maar daarvoor zijn de zwangerschapstesten...

groetjes Linda

Hi,

Goed om te horen dat het mee is gevallen.

Mijn huisarts zei hetzelfde, dat ik niet hoefde te wachten op de eerste menstruatie. Maar sinds het verwijderen van de spiraal verlies ik toch een beetje bloed.  Maar ik wacht het nog even af of het nog erger gaat worden of dat het straks helemaal weg is.  Groetjes Ilona

Hoi hoi,

ja precies. Heb tot op heden zelf nog nergens last van.. maar hij is natuurlijk ook nog maar net verwijderd.

Spannend!!

groetjes Linda

Hee,

Hou me maar op de hoogte als je wilt, ben benieuwd hoe het bij andere gaat. Ook ik zal je op de hoogte houden. :)

Groetjessss

Terug
Bovenaan