<p>Hallo,</p><p>Ik heb sinds begin dit jaar mijn spiraaltje ( Mirena) laten verwijderen. En ik vroeg me af hoelang het erna duurt eer je zwanger bent? Op internet staat dat je dadelijk vruchtbaar bent. Maar in de praktijk is dat volgens mij iets heel anders? Hoelang zou het duren eer cyclussen terug normaal zijn? Ik heb de eerste maand van verwijderen een cyclus van 31 dagen gehad. Erna 29 en 30 dagen nu dus 27 dagen tot mijn verbazing. Dus dit wilt zeggen dat ik een heel onregelmatige cyclus heb. Per geluk voel ik wel mijn eisprong maar dat wilt niet zeggen dat zwanger worden sneller gaat. Maar ik ben wel blij dat ik voel. Aan de andere kant voel ik afgelopen maanden vanalles. Allerlei symptomen van eventuele zwangerschap maar het was telkens niets. Lage buikpijn, lage rugpijn, misselijkheid, pijnlijke borsten en noem maar op. Volgens mij omdat mijn hormonen niet geheel in balans zijn? Zijn er dames die hier ervaring mee hebben? Hadden jullie een zwangerschap binnen het jaar? Hoelang duurde het voor je een normale cyclus had? Kregen jullie elke maand je menstruatie of bleef die uit?</p><p> </p><p>Alvast bedankt!</p>