Spitsuur door zien te komen

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Gisteren is onze oudste zoon Julian voor de derde keer wezen proefdraaien op de kleuterschool en nu heb ik een probleem die over 2 1/2 week echt begint, haha.

Volgens mij gaat dit een lang verhaal worden, sorry!

Onze jongste zoon Remco (dan 5 maanden) geeft ik straks om half 8 s`morgens de fles als Julian binnenkort elke dag naar school gaat.
Om 8 uur moeten we op de fiets weg anders komen we te laat.

Tussen de middag eten we altijd warm, want we hebben een melkveehouderij en we weten nooit hoe laat mijn man s`avonds weer in huis is.
Meestal rond half 8 en dat is voor Julian veel te laat om te eten als hij straks naar school moet.

Remco krijgt al een tijd om de 4 uur te eten en komt dus om de volgende voeding rond half 12.
Om half 12 komt de school uit en krijgt Remco dus om kwart voor 12 de fles.
Maar om kwart voor 12 moet ik dan ook echt beginnen met eten koken anders redden we het niet om om kwart over 1 weer op school te zijn.
(tussen de middag breng en haal ik Julian met de auto)

Eten koken en Remco tegelijk de fles geven heb ik geprobeerd en dat is echt geen succes.
Hij schreeuwt alles bij elkaar als je steeds de speen uit zijn mond trekt om water bij het vlees te gaan doen of wat dan ook.

Remco eerder de fles geven is ook geen optie, want hij slaapt van half 10 tot 20 over 11.
Dan maak ik hem wakker, om Julian uit school te halen. (dat is 3 km.)
En ik laat hem als het kan liever niet alleen thuis.
Om half 2 gaat hij dan weer slapen tot 3 uur.

Als wij eerst gaan eten zou dat betekenen dat Remco de fles pas weer om half 2 kan krijgen, want ik moet Julian weer naar school brengen.
Dat kan natuurlijk ook niet, dan zit er 6 uur tussen de voedingen.

Wie heeft er tips hoe ik dat het beste kan gaan doen?

Alvast bedankt.

Groetjes Margaretha,

Kan je man iets betekenen hierin? Bijvoorbeeld van school halen  of de fles geven? Dat zou wel fijn zijn dan he? Succes ermee.

Als het kan zou ik ook je man inschakelen. Maar is dat geen optie, dan zou je eventueel het eten de dag van te voren kunnen maken (na schooltijd of 's avonds) en dan de dag erop opwarmen. Is niet ideaal maar ja.
Of je jongste meteen om 11 uur als hij wakker wordt de fles geven. Dan zit er 3,5 uur tussen, moet kunnen toch. Of je geeft hem 's ochtends om 7 uur de fles.
Dan zou je dus ongeveer op 7, 11, 15, 19 uur uitkomen. Moet kunnen lijkt me.
Succes met puzzelen.
Groetjes Veerle

Of een paar maanden niet meer samen 's middags warm eten. Maar jij met de kids 's avonds en wat er over is, eet je man de dag erna 's middags.
Het is maar voor een paar maanden, dus misschien wel te doen.

Als mijn man Remco de fles kon geven, was het probleem meteen opgelost.
Maar dat kan dus niet.

Mijn schoonvader is minder gaan werken en mijn man runt nu alleen een 2mans bedrijf.
Die heeft dus echt geen tijd voor zulke dingen.
In geval van nood kan hij een keer bijspringen, maar het gevolg daarvan is dat hij tot s`avonds 11 uur aan het werk is.
En hij werkt al 7 dagen in de week van 6 uur s`morgens tot half 8 s`avonds.
Alleen op Zondag hebben we 4 uurtjes vrij.
Zomers met mooi weer is het extra druk op het land en er kan ook elk moment van de dag (of nacht) een koe kalven.
s`Avonds doet hij vaak administratie, dus er is weinig tijd over om mij te helpen.

Daarom ben ik ook gestopt met werken.

Als er nog andere tips zijn, heel graag

Groetjes Margaretha,

s`Ochtends om 7 uur de fles geven is voor ons ook niet echt handig.
Als ik om half 7 uit bed ga met Julian hebben wij 3 kwartier om te ontbijten en aan te kleden.
Julian vertikt het om te eten als ik er niet bij ben, dus dan ben ik constant aan het mopperen dat hij moet door eten en opschieten.
(Hij doet rustig anderhalf uur over 1 stuk brood)

Dan ga ik Remco om kwart over 7 uit bed halen, aankleden en eten geven.
Ook voor hem heb ik dus 3 kwartier.

Als ik de volgende voeding om 11 zou moeten geven lukt het nooit om om half 12 bij school te staan.
Hij slaapt van half 10/10 uur   tot 20 over 11.
Dan maak ik hem wakker maak om naar school te gaan.
Ik denk niet dat hij blij is met 1 uurtje slaap s`morgens.
En ik zie om 6 uur uit bed gaan ook niet zitten.

Om 3 uur de volgende voeding lukt ook niet, want dan sta ik niet om kwart over 3 bij school

Om 7 uur s`avonds een voeding word ook niks, want dan moet Julian op bed.

Wij hadden ook al bedacht dat ik s`avonds ga koken voor mij en de kids en dan kan mijn man s`avonds of de volgende dag uit de magnetron eten.
Daar was ie niet zo happig op, haha.
Hij vind magnetronvoer (vooral aardappels) vreselijk uit de magnetron.
Ik vrees voor hem dat er niks anders op zit.

Echt erg, ik loop hier al weken over te tobben.

Groetjes Margaretha,

jeetje, het is zeker lastig!!
ik zou ook niks andes weten.... wat moeilijk zeg!
ik hoop dat je er toch nog uitkomt...

succes!

liefs marijke

trouwens mijn man krijgt ook altijd magnetronvoer hoor!!
ik eet met senna al om 5 uur en hij komt om zeven uur pas thuis en das te laat voor senna.

Terug
Bovenaan