spoed hulp!!!

hallo ik heb een jonge van 4 jaar hij schreeuwt,hij zegt vieze woorden hij slaat ons,hij bijt ons, hij gooit met speel goed hij zegt als je mij geen snoep geef dat eet ik   niet mijn bord op?als je mij dit geeft dan pas ga ik mn kleren aandoen hij is heel koppig en hij wil de baas spelen in huis of buiten .ik wil niet dat hij op de straat rent als hij ziet dat andere kinderen rennen dan wil hij ook rennen maar ik heb nog een baby van 4 maandenik kan niet achter hem rennen met de wagen is hetg gevaarlijk ik schreeuw op straat ik gil?maar niks helpt?ik zeg wel een ding tien keer doe je kleren aan?? eet je bord op als hij eet is hij ook met de tv bezig hebben jullie tips ik ben echt uitgeput moe ,me haarutival door stres heb een depressie gehad maar nu gaat het beter als me zoon beetje disipline krijgt gaat alles goed maar ik wil adviesen van jullie   hoe gaan jullie met zulke kinderen om dank u wel voor jullie reacties
 
ik had niet de hele verhaal verteld toen ik de eerste topic had geschrefen heb ik gekeken dat ik paar dingen ben vergeten om de schrijven ik benschildklier patient en schildklierpatienten zijn vergeetachtig sorry hoor als u het lastig heeft gevonden.ik ben zo in stres ik heb een depressie achter de rug ik heb heel veel moeijlijke dingen meegemaakt met me zoon van cb is er een pedagoog gekomen bij mij thuis hij is nu 4 jaar cb hoefen we niet te gaan en erzijn lang leve de forums die we gedachten tips kunnen vragen.?


groetjes adama
 
Heb dat met mijn zoon ook gehad, die is nu bijna 5, heb kruisjes systeem toegepast, hij mag een kruisje zetten als hij goed heb geluisterd, hij kan ze ook verdienen door mij te helpen met tafel dekken ed, als hij scheld ofzo dan gaat er een kruisje weg, bij 5 kruisjes mag hij zeggen wat we eten of hij mag zeggen wat we gaan doen, spelletje, speeltuin, stukje fietsen ofzo, hij groeit ervan om mij te helpen. Ben zelf gestopt met schreeuwen tegen hem dat werkt alleen maar averechts en ik probeer zoveel mogelijk negatieve dingen te negeren....
 
sorry maar helpte het echt?en ik kan niet met hem als hij wil naar buiten gaan heb nog een baby thuis moet huishouden doen enz kan ik niks thuis doen?met hem.en nog een vraag hoef hij door de juiste gedrag geen cadea of een sticker .aleen spelen met hem met de legos,puzellen of zo
 
Hoi Hoi

Tjee wat een toestand zeg...
Sta je er alleen voor of heb je ook een partner die je steunt?

Wat het buiten betreft met het wegrennen heb ik wel een tip voor je je kan nl in een babywinkel een polsbandje  kopen die jij om je pols doet en je zoon ook zodat hij gewoon naast je blijft. Heb ik zelf ook gedaan en na 4x zo lopen bleef onze zoon gewoon vlakbij me in de buurt zodat hij het bandje niet om hoefde als je maar wel concequent blijft...  veel nare reactie's gehad met je kind is toch geen hond of wat zielig zeg moet je dat jochie nou es zien. Mijn antwoord daarop was daarop weet je wat pas zielig is.... je kind onder een auto zien liggen dat is pas zielig of je kind in een druk winkelcentrum kwijt raken dat is pas zielig

Voor de rest schelden en het als jij dit doet dan doe ik dat   ECHT NIET accepteren pak zijn lievelingsspeelgoed af en beloningssysteem toepassen jij bent de baas en niet hij

Succes ermee
 
Hoi Adema,

Ik heb al een aantal van jou topics gelezen, ik denk dat het duidelijk is dat je heel erg onder spanning staat en overal tegen problemen loopt!
Ik denk als ik alles zo lees dat je kinderen reageren op jou stress en de oudste heeft het daarbij misschien ook moeilijk met de aandacht te delen!
Misschien is het goed om eens hulp te zoeken bij jou in de buurt, iemand die je wat kan begeleiden met de opvoeding en de stress die je duidelijk hebt!
Het slaan, schreeuwen, weglopen, bijten enz wijst er denk ik op dat jou zoontje helemaal de weg kwijt is, hij voelt jou spanning en probeerd zich af te reageren!
Een polsbandje is misschien in de tussentijd een goed idee, want over de straat rennen is natuurlijk heel gevaarlijk!
Je zou ook de jongste in een draagzak kunnen hangen zodat je je handen vrij hebt voor je 4jarige zoontje!

Veel succes Gr MJ
 
Terug
Bovenaan