spoed nieuwe auto nodig. Wat is geschikte (station-)gezinsauto?

Wij rijden in de nieuwste Seat Leon, maar die kan ik je afraden, als er een kinderwagen in moet dan zit je kofferbak gelijk vol, dat is wel jammer. Wij gaan hem niet weg doen, want hij was helemaal nieuw, dus heb nu een buggy voor de kleine en nu hebben we weer alle ruimte. Daarnaast zit alles erop, dus verder geen klachten, alleen meer kofferbak had beter geweest! Succes met zoeken, maar ik denk dat je in ieder geval voor een station moet gaan, mijn man rijd een Astra Station voor z'n werk, en dat is ook een mooie en ruime wagen!!

Hallo

Wij hebben een peugeot 207 SW. Fijne auto en met een kinderwagen, buggy en campingbedje heb je nog plaats over als je een weekendje weg gaat. Tenminste dat is onze ervaring. Maar goed ieder z"n eigen mening natuurlijk.
Veel succes met het maken van een keuze.

Groetjes bg

hoi! wij hebben al een AUDI a4 RS gehad ( station) maar daarmee hadden we toch een beetje problemen met onze Quinny Speedy om die er in te krijgen. plus weining ruimte achter het stoeltje, mijn bijrijdersstoel moest naar voren.
maar nu inmiddels hebben we een SEAT ALTEA XL. dat is echt superrrr. en meer beenruimte bij de stoel, mijn sotel hoeft dus niet meer naar voren. en veel kofferbakruimte (dubbele laadvloer ook makkelijk) je zit lekker hoog en de kleine kan ook lekker naar buiten kijken, beter dan in de Audi.
wij hebben een nieuwe altea,  maar ik heb ze zien staan (ik kijk ff naar diesels want zo een hebben we) met 175.000 km voor 13750 EUR.en dan 3 jaar oud...  
tip:
-neem je autostoel mee/maxi cosi en je kinderwagen! echt doen hoor.
je sjouwt zo'n ding al gauw 4 jaar mee. hierdoor vielen bij ons de volgende al af:
peugot 407SW-opel astra station-toyota corolla station (de verso kan weer wel)
-let niet alleen op hoe groot de kofferbak lijkt, maar let op de OPENING van de deur die is vaak smaller dan je denkt.dat was dus zo jammer bij onze audi....smalle opening daardoor kinderwagen er moeilijk in te draaien....
-een autostoel heeft ook beenruimte nodig, zeker als je kleine wat langer wordt, de bijrijder moet ook nog confortabel zitten :p

ennuh..... het oog wil ook wat eh!!! beetje bling bling een een goede radio voor de sesamstraat cd   :p

succes en laat horen wat het geworden is..!!

Wij hebben een VW golf variant (station) uit 1993 of 1994. Voor 2000 euro gekocht en hij is heerlijk groot. Let wel op bij het kopen van een 2de hands auto dat je niet meteen een hoop geld er in moet steken!!

groetjes Mariska

ps Heb je al een keus kunnen maken, ik zag namelijk al heel veel verschillende auto's staan?

Hier ook de Audi A4.
Ik vind het het echt een topauto.
Met een paar mooie wielen eronder is het niet zo'n ouwe-lullen-gezinsbak, het oog wil ook wat toch?

Hai,

Wij hebben een ford focus station en een mazda 6 station. Allebei erg fijne auto's met een aantrekkelijke prijs kwaliteit verhouding alleen...de mazda is echt wel een stuk ruimer hoor. Daar kan veel meer in. Er is een nieuw model uit dus het model wat wij hebben is redelijk betaalbaar nu.

Succes met zoeken!
gr.Ing

Wij hebben een Volvo V50 en ik ben er erg enthousiast over!  

Hoi meiden!

Bedankt voor jullie reacties, super!
Ook vooral de tips waar we op moeten letten qua
ruimte, insteek v.d. wandelwagen etc. etc.

Het wordt w a a r s c  h i j n l i j k een Ford Focus Wagon
tenminste daar gaat de sterkste voorkeur naar uit!
De Mazda had ik nog niet bekeken, ik zal weer eens even
gaan surfen op internet!!
We willen graag dit weekend een besluit nemen en gaan rondkijken (paasshows!!) want de mijne heeft nu echt alweer 2x in de steek gelaten, grrrrr     Hartje centrum van grote stad voor stoplichten en op de ringweg, leuk!!!! NOT

Meiden bedankt he     ik laat wel weten wat het geworden is!

PS Audi's en VW zijn helaas te duur voor ons......

Terug
Bovenaan