spontaan draaien van stuit na 34 weken, voel je dat?

Even een vraag: bij 34 weken lag mijn kindje nog steeds in stuit en VK zei dat kans op spontaan draaien afgenomen was naar 50% voor de 36 weken.

Morgen ben ik 36 weken en dinsdag krijg ik dus echo (en weet ik eindelijk waar ik aan toe ben). Ik heb zelf heel sterk het gevoel dat het kindje niet gedraaid is, mijn buik voelt precies hetzelfde, schopjes e.d. zitten gewoon op dezelfde plaats. Zijn dezelfde rustige schopjes als altijd (heb een rustig kindje in de buik). Bovendien lijkt me dat bij deze termijn het draaien met 'geweld' gepaard gaat, vanwege het ruimtegebrek, dat ik het moment van draaien gevoeld zou moeten hebben als het had plaatsgevonden.

Of kan dat toch ook helemaal ongemerkt gaan??
(begin echt een beetje zenuwachtig te worden voor dinsdag...)
 
Bij mijn vorige zwangerschap is mijn dochter met 35-36 weken nog gedraaid. Ik had een hele grote buik en veel vruchtwater.
En toch wel gevoeld, ik werd wakker en mijn buik ging werkelijk alle kanten op.

groetjes Mariska

ps verdiep je alvast in de keuze die je moet maken als het kindje in stuit blijft liggen!
 
Hee hoi,

ook bij mijn vorige zwangerschap is mijn dochter in week 35 nog gedraaid. Ik kon het niet voelen aan de schopjes ofzo, die voelden nog steeds het zelfde... alleen had ik wel 1 onrustige nacht gehad en had ik zelf al zoiets van dat als ze gedraaid zou zijn dat het dan toen moet zijn geweest. Dus wie weet!

Groetjes
 
Hallo,

Dit is dus waarschijnlijk je eerste kindje?
Want een volgende kan dus tot voor de bevalling nog draaien!
Mijn jongste draaide tot 40 weken nog alle kanten, van hoofd naar stuit en dan weer dwars. Ik voelde dat wel ja, het was oorlog in mijn buik, hihi.....En ze woog toch 4500 gram, dus je snapt niet dat ze er de ruimte nog voor had!!!!! Ik was best zenuwachtig dat mijn vliezen zouden breken als ze net dwars lag ofzo, maar gelukkig is ze geboren in hoofdligging!
 
Thanks voor de reacties!

Jullie bevestigen mijn idee dat draaien toch een drukke bezigheid is en mijn gevoel blijft dus... Ik weet dat het altijd nog kan draaien, maar aan de andere kant denk ik: het heeft nog geen enkele controle met het hoofdje naar beneden gelegen, altijd in stuit, waarom zou het dan plotseling nu een andere voorkeur hebben? Zover ik kan beoordelen heeft het al 10 weken niet meer gedraaid... (het zou idd een ander verhaal zijn als kindje al die tijd alle kanten op draaide)

@Teddy: nee, dit is niet mijn 1e kindje, dus je zou idd zeggen dat er ruimte genoeg is. Mijn eerste was ook 9 pond (dus mijn buik is aardig opgerekt geweest) en bij hem kan ik me dat gevoel van 'oorlog in de buik' nog wel herinneren, pfff, die kon echt mega-lomp zijn. Maar dit kindje... het is zo rustig. Het wordt ook een stuk kleiner geschat dan mijn eerste, dus dan zou je zeggen dat draaien helemaal makkelijk zou worden, maar dat doet het dus niet. Dus wellicht heeft het daar een goede reden voor??

@ Mariska: heb idd al veel gelezen en ik weet precies wat ik wil, afhankelijk van de mogelijkheden natuurlijk...

Nog 1 dagje wachten...
 
Heel herkenbaar, mijn eerste lag ook al die tijd al in stuit. Ik wist dan ook zeker dat ze niet gedraaid was. Heb een versiepoging ondergaan, nou dat gebeurt natuurlijk van buitenaf, maar dan zie je echt wat er gebeurt als zo'n kleintje gaat draaien, nou, dat merk je wel hoor ! Ik kwam met 33 weken bij de VK, die dacht dat ze goed lag, maar mijn gevoel zei anders. Toch maar een echo, en ik had dus idd gelijk. Veel succes morgen !
 
Terug
Bovenaan