spook deel 2

Kreeg toevallig een mailtje van olvarit afgelopen week. Als je kindje op de handen enz begint te sabbelen is hij aan vaster voedsel toe. Ds zou je kunnen beginnen met groente/fruit.
Ik zou gewoon bi rijstebloem vanaf 4 maanden houden en niet die van 6 maanden.
Logan krijgt iedere avond en ochtend papfles. Hij kreeg vanaf 6 weken al schepje rijstebloem omdat hij zelfs eerder dan 3 uur kwam soms zelfs na 1,5 uur.

Maak je niet te druk over het nu wat dikker zijn. Meeste kinderen vallen wel weer af als ze gaan kruipen/lopen.

Logan krijgt nu 2 papflessen en 2 gewone flessen en fruit en liga na de fruit zit er maar 2,5 uur tussen maar dat is niet erg tussen de flessen zit al langere tijd. Als 4 flessen niet genoeg is gewoon 5 geven.
 
krijgt hij niet teveel?? beetje gekke vraag misschien maar soms helpt het om ze savonds niet teveel meer te geven! klinkt raar, wilde het ook nooit geloven, maar onze 2e was ook zo'n hongerlap dus gaf ik ook altijd pap enz savonds. dat hielp allemaal niks. toen ben ik daar mee gestopt omdat het toch niet hielp en hij er alleen maar dik van werd. hij sliep even lang (of even kort helaas... :$ ) met en zonder pap. als je hem gewoon 5x165 geeft of 5x200 dan moet hij genoeg hebben. als je hem went aan zoveel te eten rekt zijn maag nu al op denk ik en blijft hij hongeren! kun je hem niet beneden zetten en hem een tijdje laten huilen? een uur ofzo? wordt je knetter van hoor, ik kan het ook heel slecht, je ligt dan met gekromde tenen. maar misschien valt hij na een tijd in slaap en heeft hij door dat hij toch niks krijgt dus maar beter kan gaan slapen! tis niet de meest liefhebbende tip denk ik, en ik zou hem uiteraard ook niet 3 uur lang laten huilen, maar bij sommige baby's helpt het. en sommige baby's blijven snachts helaas heel lang komen!! :( onze 2e was 7/8 maanden voor hij eindelijk doorsliep!

zei je nu dat je hechtingen nog zo'n zeer doen?? dat duurt dan toch ook wel lang?

ze zeggen idd dat op de handjes sabbelen een teken is dat ze toe zijn aan vast voedsel. maar dat doet Tess al weken! ik zie het meer als een nieuwe ontwikkelingsfase. anders zou ik haar nu al zo'n 3 weken groente/fruit moeten geven terwijl ze dat nog helemaal niet nodig heeft!
 
die van mij sabbelt al sinds de geboorte flink , soms hele vuistje in de mond hihi . Ik heb al geprobeerd geen pap in de fles maar dan komt hij te vroeg eerder dan 3 uur soms . En hongerige babys doet ook niks . Het is best moeilijk als je geen oplossing weet vindt en het CB ook niet . Vandaar dat ik blijf proberen . Ik heb van de week al geprobeerd te laten huilen dus geen fles dat ging na 10 min al fout moet dan naar lucht happen van gehuil . Dat gaat hier heel snel , ik kan er ook niet tegen . Bood fles gelijk leeggedronken .

de hechtingen ben ingeknipt ja vindt het lang duren ben al voor controle geweest 2 wkn geleden zag er nog rood uit zei ze ?? Heb zalf tegen de pijn ( aambeien creme ) . En ik spring met dezelfde been uit bed waar de knip zit werkt ook tegen . Ach je moet wat . Kleinere gat al geprobeerd maar dan komt hij eerder als ik bv 165 geef . Ik heb vandaag 3x 180 en 2x 210 gegevn . En 4 theelepels wortels . Ligt nu in bed vanaf 16:00 wakker gehouden kijken of dat helpt ??
 
Waarom laat je hem niet lekker slapen en maak hem niet wakker voor zijn laatste flesje..laat hem zelf komen kans is groot dat hij snachts komt lekker flesje in bed geven in het donker,hem er niet eruit halen. als zijn flesje op is zelf weer terug naar bed ? Zo doe ik het en jvelino slaapt er wel op..toen ik hem iedere x wakker maakte voor zijn laatste fles kwam hij iedere nacht maar toen mocht hij niet meer.
 
hoe bedoel je fles in bed ? En boertje dan ?
Ik streef natuurlijk naar een 1e fles tussen 6 en 7:30. En gister laast fles rond 19:00 geloof ik toen weer vanacht spoken vanaf 2 uur . Toen ik hem fles om 4 uur aanbood omdat het gespook door ging gelijk opgedronken . Snap niet waarom hij dan niet huilt als hij honger heeft ? Dus ga proberen vanavond laaste fles om 20:00 te geven als hij op blijft . En het volhoudt en niet eerder wil . En als hij dus in de nacht weer wakker maakt gewoon geven . En hopelijk slaat hij een keer over dat het 4x fles wordt . Ik weet dus niet wat gespook is honger ? Had niet gehuilt erom ? Dit is nu weken zo . Na de fles sliep hij ook niet gelijk , .. maar ja je wordt er zo onzeker van .
 
19.00 laatste fles en 02.00 weer wakker?
Hij heeft dan zijn " nacht" al gemaakt van 7 uur.

Je kan hem dan het beste 23.00 laatste fles doen en dat hij dan die zeven uur maakt.
Overdag strak om de drie en half uur A vier uur de fles geven, en geen 5 uur of langer.

Als hij 's nachts komt voor zijn speen is wel vervelend maar zolang hij hem nog niet zelf weer kan pakken zit je er aan vast ben ik bang. Dat hadden we met onze oudste ook.

Je kindje laten huilen voor lange tijd is niet nodig. Een baby huilt echt niet voor de lol. Je moet ook niet te veel kijken naar ideale situaties of mooie verhalen van anderen, dan raak je alleen maar meer teleurgesteld als het weer eens niet zo " perfect" gaat bij jullie. Myrthe slaapt absoluut niet in haar bed vanaf de 18.30 fles tot 22.00 dan ligt ze bij ons op de arm, na 22.00 valt ze in slaap en komt ze pas om 07.30 weer. Ik had ook liever dat ze om 19.00 naar bed ging en slapen, maar helaas ons kindje niet ;-))
 
Is het huilen altijd wel echt door de honger? Je kan misschien ook eens bij een fysio of osteopaat langs gaan. Zuigen en drinken bied ook troost voor een baby als er iets niet lekker zit. Ik hoorde van iemand waarbij dat goed geholpen had.
Hier slaapt hij ook heel weinig hoor 3 max 4 uurtjes overdag en hij krijgt om ongeveer half 10 drinken en dan gaat hij om 10uur pas naar bed en hij slaapt dan tot half 6. Dan drinken en dan terug tot 8 en soms moet ik hem wakker maken als ik moet gaan werken. Iedere baby is anders mijn nichtje van 2 word nog steeds elke nacht een keer wakker.
 
ja vanacht echt om gehuilt om 4:10 had om 19:30 laaste fles . Hiervoor ging hij om 18:00 naar bed soms half uur eerder , maakte we hem om 23:00 wakker voor de fles . En werd hij rond 06:00 wakker . Dus toen sliep hij ook veel . Hij werd wel wakker voor de speen . Ik hoop dus dat hij een keer de fles die hij nu krijgt om 04:00 laat vallen .
 
Terug
Bovenaan