Sporten en (beginnende) zwangerschap

<p>Hoi, </p><p>Ik ben nu 6 weken zwanger van ons 1e kindje. De intake en echo heb ik op 4-4. Nu ben ik redelijk sportief geweest voordat ik zwanger werd. Dat hoop ik ook zo kang mogelijk te kunnen volhouden. Ik hardloop 2x1 uur per week en volleybal 2xweek. Soms nog wat wielrennen. Nu is sporten prima tijdens het begin van de zwangerschap. Toch ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen? Hoe doen jullie dit? </p>

Ik deed veel aan krachttraining en cardio. In t begin ging het nog wel redelijk maar al gauw kon ik het niet meer aan ivm misselijkheid. Voor mij is mom in balance en zwemmen momenteel max en af n toe yoga. En zo ver ben ik nog niet hoor 15 weken :)
Succes :) 

Ik ben ook 6 week, voor de zwangerschap deed ik 4 a 5 x per week aan krachttraining, ik heb geprobeerd duidelijk te krijgen welk oefeningen wel en niet kunnen, aan de ene kant zou je qua krachttraining van alles nog moeten kunnen doen maar als je het mij vraagt moet je met zoveel dingen rekening houden bijv geen druk op je buik, niet liggen, geen lunges etc dat ik voor nu maar heb besloten om weer mijn cardio training op te pakken, ik hou niet van half  werk dus halve trainingen dus richt ik me liever op iets waar ik makkelijk kan aanpassen als het zwaar wordt, momenteel bevalt dat wel, wil wel blijven bewegen maar de vermoeidheid kickt wel in!

Toen ik zwanger was in september verzuurde ik heel snel (helaas na 9 weken een curretage, want het vruchtje groeide niet meer..) 
Ik heb een goede conditie want ik waterpolo 3x per week. Daarnaast hardloop ik ook zeker 1 a 2 keer per week 5 tot 10 km. Ik merkte alleen wel dat ik niet meer tot het randje kon gaan. Ik verzuurde retesnel en was dus ook helemaal kapot na een training... 
succes met je zwangerschap!! Een beetje sporten is altijd goed hoor :) en je lichaam goed in de gaten houden. Ben je te vermoeid dan gewoon eens een training overslaan!! 

Ik deed 4/5 keer per week aan Crossfit. Met 6 weken kwam ik erachter zwanger te zijn door symptomen zoals vermoeidheid. Daardoor heb ik het Crossfit op een lager pitje gezet. Nu ben ik 23+4 weken zwanger en ik Crossfit nog steeds alleen maar 2/3 keer per week. Ik luister goed naar mijn eigen lichaam, mijn coach past de work outs aan voor mij. En ik houd vooral voor dat ik het doe omdat ik het wil en het lekker vind. Als ik geen zin heb ga ik ook gewoon niet. (Voorheen vond ik dat nogal slecht van mezelf). 

Wat fijn om ervaringen te horen. Op dit moment heb ik weinig klachten en ook niet vermoeid. Met sporten merk ik ook nog geen vermindering van energie, maar dat kan nog komen. Is inderdaad van belang om goed naar je lichaam te luisteren. Stapje terug als ik klachten of vermoeid wordt. 
Zal het ook met de intake bij de vk bespreken. Zou ook de vierdaagse gaan lopen maar ben dan 24 welen dus dat zal er niet in zitten. 

De vermoeidheid was bij mij tussen de 8 en 15 weken echt heel erg. Heb toen ook bijna niet gesport. Mijn verloskundige zei dat ik vooral moest blijven doen wat ik altijd deed en daarbij goed luisteren naar mijn lichaam. 

Ik doe ook aan krachttraining met personal trainer en die geeft mij tips om meer spanning in de bekken/benen te zoeken en minder in de buik. Bijvoorbeeld bij bench press. Vind het heerlijk om gewoon door te bewegen en heb bij vriendinnen die crossfit gezien hoeveel profijt zij er van hebben. Zodra iets raar voelt verander ik van houding en ik breek maar even geen records ;). Ben 11 weken zwanger nu. Succes! 

Terug
Bovenaan