Sporten en Zwanger worden

hoi dames,

ik ben nu bezig om zwanger te worden van de tweede.
toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik nog t/m 24 weken gesport (aerobic + bodyshape). daarna ben ik gestopt omdat ik  een hersenschudding  kreeg door een aanrijding (lang verhaal, gelukkig goed afgelopen), anders was ik zeker nog wat langer doorgegaan, want het ging nog prima (weliswaar op aangepast tempo/intensiteit).
ik heb het toen ik zwanger was wel meteen tegen m'n instructeur gezegd met het verzoek het stil te houden, zodat hij er niets van zou zeggen als ik de buikspieroefeningen stiekem niet meedeed. overigens heb ik die toen ik zwanger wilde worden de vorige keer gewoon gedaan totdat het zover was, en dat doe ik nu weer.
je kunt dus best lang blijven sporten, mits je zoals sommige anderen hier al schreven het gewend bent. en idd zijn vechtsporten waarbij je contact hebt of sporten waarbij je hard kunt vallen (paardrijden, skien) niet verstandig om te doen.  

veel succes bij 't zwanger worden!

groetjes!

@angel_sky

Wat erg voor jullie dat jullie een miskraam hebben gehad. :( Hoop dat het weer wat gaat..
Toevallig dat we beide de zelfde sporten doen!
Ik doe tijdens pump niet echt hele zware gewichten, benen 10 kilo in totaal en de rest tussen de 2,50 en de 7,50. Ik merk vooral dat mijn rug heel veel werkt. Ik denk dat ik heel lang kan blijven pumpen op deze manier. Ik heb ook nooit echt spierpijn, maar wel hele zware armen en benen. . Naarmate de zwangerschap zou vorderen misschien wat minder gewicht erop, als je maar beweegt. Fitness vindt ik niet zoveel aan. Misschien is bodybalance dan wel een idee.. Apart dat je vruchtje dan geen last heeft van dat gespring bij sommige sporten..

groetjes!

@mama_in _amsterdamzuid

Zijn buispieroefeningen dan echt zo slecht? Ik ken een gymlerares die gescheurde buikspieren had tijdens de zwangerschap, maar bij iemand die 2x per week sport valt dat toch wel wat mee?
Ik sport niet overdreven veel, gewoon een beetje gezondheid op peil houden.

Jij ook succes met zwanger worden van je 2e kindje!!

Groetjes W

@MissX_1983
Ja heeeel erg spannend allemaal!! We gaan gelijk op, erg leuk!  
Wordt soms gek van alle dingetjes die erbij komen kijken, rekenen, schatten,
klussen om DIE reden, wachten, teleurstelling, weer rekeken, wat heb ik dan
fout gedaan? Bah.. maar toch ook wel weer een periode om nooit te vergeten!
Leuk dingetje heb je trouwens met die lieveheersbeestjes, hoe heet zoiets; een banner?
Succes met wachten, nog 10 dagen te gaan!! Ik hoop voor je op een positieve test!!
Liefs W

Hey!

Oh dan ga ik straks meteen even googlen! Thanx!

@W1980, voor mij idd ook de eerste! Spannend allemaal he?!

Liefs, ikke

Terug
Bovenaan