<p>Ik heb het artikel over dit onderwerp op deze website gelezen waarin duidelijk wordt aangegeven hoe gezond het is om te sporten tijdens de zwangerschap. Zo staat er onder anderen dat het trainen van de benen/heupen en armen aan te raden is.</p><p>Nu lees ik echter in een ander artikel op deze website het volgende:</p>Tijdens de hele zwangerschap moet je bukken, hurken en knielen zoveel mogelijk voorkomen.Laatste drie maanden zwangerschap: bukken, hurken, knielen en staande voetpedalen bedienen dagelijks niet meer dan één keer per uurTijdens zwangerschap en tot drie maanden na bevalling: handmatig tillen van gewichten zoveel mogelijk beperken. Is tillen toch nodig, dan moet het in één handeling te tillen gewicht minder zijn dan tien kiloVanaf de twintigste week van je zwangerschap mag je niet vaker dan tien keer per dag maximaal vijf kilo tillenVanaf de dertigste zwangerschapsweek mag je niet vaker dan vijf keer per dag maximaal vijf kilo tillen.<p>Dit vind ik wel erg tegenstrijdig met het wel mogen sporten.. Hoe ga ik mijn armen en benen trainen met al deze dingen die juist worden afgeraden?</p><p>Ik doe graag aan krachttraining en heb al veel andere meiden tijdens de zwangerschap hiermee door zien gaan. Ik wil grg op 70% van mijn kunnen blijven trainen maar twijfel nu dus of dat wel zo slim is.</p>