Sporten

<p>Hoi Allemaal, </p><p>Ik hoop dat jullie me iets op weg kunnen helpen. </p><p>Op dit moment ben ik 25+5 weken zwanger. Voor mijn zwangerschap deed ik fanatiek aan kickboksen en trainde ongeveer 4x per week. Helaas door misselijkheid en overgeven bij alles wat ik doe of eet sport ik nu helemaal niet meer. Met als gevolg al 10 kg aangekomen. :( Ik heb emesafene gekregen van de dokter en daarmee is het spugen bijna over. Helaas kan ik nog niet zonder. Wel heb ik het idee dat ik wat meer energie krijg en wil dus weer wat bewegen. Ik heb zwemmen geprobeerd maar door de enorme chloorlucht in het zwembad is het geen optie want daar ga ik weer spontaan van overgeven. Het kickboksen durf ik niet aan want bij intensieve beweging kan ik weer gaan overgeven dus ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat ik thuis kan doen. </p><p>Ik wandel zo af en toe met mijn man en dit blijf ik doen maar voelt voor mij niet als sporten. Ik mis die 4x in de week echr ontzettend. Hebben jullie nog tips wat ik thuis zou kunnen doen? Ik zat zelf nog te denken aan touwtje springen maar ik weet niet of ik dat nu nog mag doen.. </p>

Je hebt van die zwangerschaps bootcamps. Wellis bij jou in de buurt ook te vinden? Je wordt dan ook goed begeleid. 

Ik zat deed aan zwangerschaps gym.
Krijg je ook oefeneningen. Zowel voor je spieren als voor je bekken  bodem etc.
en regelmatig lopen helpt ook. Ik denk niet dat je er aan ontkomt aan die kilos dus ik zou het niet te zwaar nemen.  Dit komt naar je bevalling wel weer.
Fijne zwangerschap nog ?

Ik zat deed aan zwangerschaps gym.
Krijg je ook oefeneningen. Zowel voor je spieren als voor je bekken  bodem etc.
en regelmatig lopen helpt ook. Ik denk niet dat je er aan ontkomt aan die kilos dus ik zou het niet te zwaar nemen.  Dit komt naar je bevalling wel weer.
Naar de bevalling ben ik gaan zwemmen echt heel goed voor je kilos en alle spieren  was al snel weer op gewicht 
Fijne zwangerschap nog ?

Hoi, wat vervelend dat je zo misselijk bent en dat je zo lang niet hebt kunnen sporten!
Ik denk dat touwtje springen geen goed idee is op ten duur, denk aan je bekken/banden. Squats en lunges zou je wel prima thuis kunnen doen. 
Ik was voor de zwangerschap een fanatieke  hardloper en buitensporter. Helaas moest ik rond 25/26 weken stoppen ivm bandenpijn. Ik heb een abonnement afgesloten op de sportschool en ben gaan fitnessen, hoe saai ik het ook vond (veel  cardio gedaan zoals fietsen, roeien, crosstrainer en krachtoefeningen voor armen/schouders/benen/ billen). Ik kon niets anders bedenken, zwemmen is helemaal niet mijn ding. Ik heb het volgehouden tot 38wk.
Je moet je niet te druk maken om die kilo's, ik was met 25wk ook iets van 9kg aangekomen en nu  (39wk) zit ik op 13kg. Gezond en gevarieerd (blijven) eten en blijf ook genieten van een lekker stukje chocola :)
Succes! 

Je hebt ook workouts voor zwangeren via apps. Kun je thuis op je fitnessmatje zelf aan de gang.
Zelf deed ik aan zwemmen en dan gaat gelukkig nog.  Maar het fanatieke is eraf.

Ik zoek eigenlijk echt iets wat ik thuis, in mn eentje kan doen. Emmertje er naast mocht het toch mis gaan ?.. vind het zo genant als ik dan in een groep of sportschool sta. 
Touwtje springen lees ik wisselende verhalen over. Beetje lastig, misschien toch maar gewoon niet doen. 
En tnx voor de tip. Ik ga wel eens youtuben naar filmpjes. Misschien zit er iets tussen. ?

Hey xjuni, 

Wat je kan doen is een sportmatje kopen en wat kleine gewichten om thuis wat te sporten. Je vind echt heel veeeeel oefeningen op YouTube vind ik. 
De gynaecoloog zei ook dat veel squaten erg goed is voor de spiertjes al wat te oefenen.
Mss een bokszak of zo kopen voor thuis als dat gaat? Dan kan je bepaalde bewegingen en zo toch onderhouden 

Terug
Bovenaan