Sporten

Als je je goed voelt, kan het prima! Ik ben bijna 30 weken en doe Mom in Balance, 'bootcamp' met andere zwangere dames. Ik ren nog steeds en we doen verschillende cardio en krachttraining!

Ik bootcamp ook nog 3x in de week, ik ben nu 23 weken zwanger. Vooral in circuit vorm inmiddels, hardlopen lukt me nauwelijks nog omdat ik dan binnen 100m giga veel last krijg van mijn blaas en ik meteen moet plassen. Ook springen met oefeningen doe ik niet meer; sowieso voor het bekken niet echt goed meer volgens mijn trainster en ook hierbij meteen blaasklachten. 

Buiten adem ben ik trouwens ook een stuk sneller maar volgens mij heeft iedereen dat ? Liep voor mijn zwangerschap nog een 5 km in 21 minuten dus aan mijn conditie kan het m.i. niet liggen.

Ik heb tot week 12 gehockeyd. Daarna was het niet meer helemaal veilig en toevallig begon ook de winterstop. Daarna gaan squashen, tot week 20 ongeveer. Met 17 weken ook nog geskied.  Vanaf week 20 ZwangerFit, aanrader. Ook  ga ik geregeld naar Aquarobics, gewoon voor de gezelligheid met een vriendin en om beetje fit te blijven. Daarnaast fiets ik dagelijks minimaal half uur. Nu 34 weken en voel me prima! 

Zeker, ondanks dat ik me er soms toe moet zetten ben ik tot nu toe (22 weken zwanger) wekelijks gewoon gaan trimzwemmen en voetballen, dat laatste wel alleen nog trainingen.
Ook ga ik af en toe hardlopen en regelmatig wandelen.
Voel me tot nu toe erg fit (op de vermoeidheid in de eerste weken na) en denk dat het sporten daar zeker aan bijdraagt!
Voetbaltraining morgen de laatste van het seizoen en denk dat ik daar anders nu ook echt wel mee zou moeten stoppen, ga even kijken of ik zwangerschaps yoga kan gaan doen de komende tijd, die tip heb ik al van meerdere mensen gekregen. 

Hardlopen moest ik al snel opgeven. Voelde niet goed. Tot 30 weken heb ik meegedaan met de gewone bootcamp (wel oefeningen aangepast). Ik ben daarbij zwangerschapsfitness gaan doen en ga nu ik niet meer kan bootcampen naar zwangerfit. En komende week ga ik met verlof, dus dan wil ik ook erbij gaan zwemmen. Hoop het lekker tot het einde vol te houden. 

Bedankt voor jullie reacties en tips! Leuk om te lezen! Het is inderdaad belangrijk om naar je lichaam te luisteren. Ik ga eens even verder lezen over de verschillende opties :) 

Terug
Bovenaan